//
کدخبر: ۴۳۲۹۹۳ //

چه زمان به مشاوره جنسی و سکستراپ نیاز داریم؟چه کسانی به سکستراپی نیاز دارند؟

شاید تا به حال عبارت سکستراپی، کلینیک سکستراپی و یا حتی متخصص سکستراپ به گوشتان نخورده باشد اما در عوض زیاد درباره مشاوره جنسی شنیده باشید. باید بگوییم که مشاوره جنسی در واقع همان سکستراپی می باشد که نوعی روش درمانی در آن به صورت گفت و مان می باشد.

چه زمان به مشاوره جنسی و سکستراپ نیاز داریم؟چه کسانی به سکستراپی نیاز دارند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

قطعا برای همه زوج ها این سوال پیش خواهد آمد که چه زمان نیاز است که به مراکز سکستراپی و مشاوران جنسی مراجعه کنند؟ باید بگوییم که هر زوجی که از نظر جنسی فعال می باشد نیز دارد که از برقراری رابطه جنسی خود لذت ببرد و این لذت باید دو طرفه باشد. بنابراین هر زمان که یکی از دو طرف رابطه از این لذت محروم باشد این اختمال وجود دارد که دچار اختلالت جنسی شده باشد و نیاز است که به مشاوره جنسی یا مراکز سکستراپی مراجعه کند.

  • بیشتر بخوانید:

رابطه جنسی زنان|چرا زنان دچار مشکلات جنسی می‌شوند؟

ناگفته نماند که برخی از زوج ها قبل از اینکه بخواهند به مراکز این چنینی مراجعه کنند خودشان تلاش هایی را در جهت بهبود مشکل جنسی خود انجام میدهند که متاسفانه اکثریت آن ها بی نتیجه می ماند. پس بهتر است قبل از هرگونه اقدامی به مشاوره زناشویی مراجعه کنید.

چه کسانی به سکستراپی نیاز دارند؟

خوب قطعا نمی دانید که چه افرادی نیاز دارند که به سکستراپ مراجعه کنند و مشکلات جنسی خود را برطرف نمایند. نیاز است که در اینجا به این نکته اشاره داشته باشیم که در تصویر کلی، مشاوره جنسی تنها به درمان افرادی که مشکلات جنسی دارند می پردازد در صورتیکه بخشی از این کارها را سکس‌تراپیست‌ها با آموزش‌ آناتومی جنسی و بهداشت جنسی انجام می دهند. برخی از افراد هم هستند که بدون داشتن هیچگونه اختلالی برای اینکه بتوانند زندگی زناشویی بهتری داشته بشند و لذت بیشتری از رابطه جنسی خود ببرند  به این مراکز و افراد سکستراپ مراجعه می کنند.به طور کلی، مشاوره جنسی در کلینیک سکستراپی برای تمامی افرادی که به دنبال بهبود روابط خود، ارتقای شناخت در زمینه جنسیت و روابط عاطفی هستند، مفید واقع می‌شود.

سکس تراپی شامل مجموعه‌ای از روش‌ها و تمرین‌های فیزیکی، شناختی و شناوری است که به منظور بهبود عملکرد جنسی و کیفیت زندگی جنسی افراد انجام می‌شود.اما در اصل افرادی که به سکستراپی و متخصص سکستراپ مراجعه می کنند کسانی هستند که مشکلات از قبیل: شهوت جنسی نامتناسب، کسالت جنسی، تمایل به تغییر الگو، میل جنسی کم، مقابله با خیانت، اعتیادهای جنسی یا رفتار‌های اجباری، مقاربت دردناک، مشکلات در رسیدن به ارگاسم، احساس گناه در رابطه جنسی، مشکل در کنترل انزال و  پارافیلیا یا انحرافات جنسی را دارا می باشند

  • بیشتر بخوانید:

خط قرمز آقایان در رابطه زناشویی| خانم‌ها جدی بگیرند!

رابطه جنسی

در جلسات سکستراپی چه مواردی مطرح می شود؟

مهم ترین کاری که در جلسات سکستراپی صورت می گیرد این است که مشاور و متخصص سکستراپ با دقت به تمام حرف های شما گوش می دهد تا بتواند مشکلات شما را به خوبی مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد و در نتیجه متوجه مشکل اصلی شما شود تا بهتر بتواند راه های درمان را پیش روی شما قرار دهد. این دقت، در گوش کردن هم به نفع شما می باشد و هم اینکه سکستراب راحتر متوجه خواهد شد که مشکل شما جنبه روحی دارد با جنبه روانی. زیرا که روش های درمان این دو با هم متفاوت می باشد.

شاید ترس از این داشته باشید که حرف های رد و بدل شده بین شما و مشاور جایی درز پیدا نکند، باید بگوییم که اصلا جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا که هر حرفی شما در جلسه مشاوره خود بیان کنید مثل یک راز بین شما و مشاورتان می ماند. این جلسات مشاوره به شما کمک خواهد کرد تا درک بهتری از مشکلات جنسی خود داشته باشید و بتوانید رابطه جنسی بهتری را با شریک زندگی خود برقرار کنید.

  • بیشتر بخوانید:

سلامت رابطه جنسی چیست؟(نکات رابطه جنسی سالم را بدانید

تحقیقات و بررسی های علمی ثابت کرده اند که بیشترین مشاوره جنسی و سکستراپی توانسته است بیشترین تاثیر را روی مسائل مختلف همچون مشکلات در ارگاسم، بیزاری جنسی، واژینیسموس، دخول دردناک و … داشته باشد. این نکته را فراموش نکنید که متخصصین سکستراپ و مراکز سکستراپی با مشاوره ها و جلسات آموزشی که برای شما برگزار می کنند به سادگی می توانند شما را راهنمایی و کمک کرده تا در جهت هر چه بهتر شدن رابطه زناشویی خود قدم بردارید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۲۹۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان