//
کدخبر: ۴۲۹۵۲۴ //

این اعضای بدن همیشه بیکارند؟!

شاید قابل باور نباشد اما در بدن ما اعضایی وجود دارند که هنوز عملکرد آنها ناشناخته باقی مانده است.

این اعضای بدن همیشه بیکارند؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس مقاله‌ای که در وب‌سایت Live Science منتشر شد، اعضایی در بدن انسان وجود دارند که با وجود پیشرفت علم، هنوز کاربردها و فواید آنها در بدن به طور کامل مشخص نشده است.

۵ عضو در بدن انسان که کاربرد آنها مشخص نشده است:

آپاندیس

آپاندیس در ناحیه شکمی قرار دارد و به روده بزرگ متصل می‌شود. اگرچه این عضو کوچک و بی‌آزار گاهی مشکلاتی را بوجود می‌آورد و نیاز به خارج شدن آن را ایجاد می‌کند، اما پس از خروج آپاندیس اتفاق خاصی برای بدن انسان رخ نمی‌دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد که آپاندیس در اصل یکی از اعضای حیاتی اجدادانمان در هزاران سال پیش بوده است، زمانی که آنها بیشتر خام خوار و گیاهخوار بودند آپاندیس نقش بیشتر و مهمتری در بدن انسان برای هضم غذاها بازی می‌کرد، اما با گذر زمان، آپاندیس کوچکتر شده و نقش اصلی‌اش در هضم را از دست داده است.

دندان عقل

در گذشته، دندان عقل نقش کاربردی و مفیدی در بدن انسان داشت. زمانی که استفاده از مسواک و نخ دندان رایج نبود، پوسیدگی‌ها باعث می‌شدند دندان‌ها به طور معمولی عمر نکنند و جای خالی برای دندان عقل بوجود می‌آمد.

اما امروزه با استفاده فراوان از فلوراید، دندان‌ها کمتر آسیب می‌بینند و دندان عقل دیگر نقش مهمی در جویدن ندارد. علاوه بر این، فک انسان‌های امروزی کوچکتر از فک اجدادشان است و دندان عقل معمولاً با درد و مشکلاتی در فک خروج می‌یابد.

انگشت پنجم پا

انگشتی است که در میان سایر انگشتان کوتاه‌تر است. عملکرد این انگشت هنوز شناخته نشده است.

 در گذشته، انسان‌ها برای جست‌وجوی غذا از درختان آویزان می‌شدند و هنگام صعود از صخره‌ها، برای حفظ تعادل، از چهار دست و پا استفاده می‌کردند. بنابراین، انگشت پنجم برای حفظ تعادل در درختان استفاده می‌شد.

اما اکنون حفظ تعادل بیشتر به انگشت بزرگ پا و سه انگشت کناری واگذار شد. به همین دلیل، استفاده از انگشت پنجم پا در انسان‌ها امروزه رایج نیست و این انگشت به عنوان عضوی بی‌استفاده در کنار سایر انگشتان ساکت و بی‌صدا باقی مانده است.

ماهیچه‌های گوش بیرونی

قسمت خارجی گوش دارای سه ماهیچه است که به انسان‌های اولیه اجازه می‌داد تا گوش‌های خود را مانند سگ و گربه تکان دهند.

اما انسان امروزی دارای گوشی است که عضلات آن به ندرت تکامل یافته‌اند و این عضلات به اندازه کافی قوی نیستند تا بتوانند گوش را تکان دهند و قابل استفاده باشند. هر چند که همیشه استثناء وجود دارد و افرادی هستند که بتوانند گوش خود را تکان دهند. گفته می‌شود انسان‌ها در صورت تمرین کردن می‌توانند این ماهیچه‌ها را تقویت کرده و گوش خود را تکان دهند، اما این مساله موضوعی ثابت شده و قطعی نیست. به این ترتیب قسمت بیرونی گوش و سه ماهیچه متصل به آن یکی دیگر از اعضای بی‌استفاده بدن هستند که هنوز پزشکان موفق به کشف مورد استفاده آن نشده‌اند.

پلک سوم

شاید شما باور نکنید اما در چشمان شما هم پلک سوم وجود دارد.

پلک سوم، یک بخش کوچک از غشاء موجود در گوشه داخلی چشم است که با باز کردن چشمانتان به طور کامل و تمرکز بر گوشه داخلی چشمانتان، می‌توانید آن را مشاهده کنید.

 

تاکنون کاربرد این پلک مشخص نشده است. به طور عمومی، ما پلک سوم را به عنوان غشاء پلک می‌شناسیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۵۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان