//
کدخبر: ۴۲۸۹۵۰ //

معجزه زنبور عسل را نباید دست کم گرفت!

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: امروزه با استفاده از متد پزشکی از صدای زنبور عسل برای بهبود برخی بیماری‌های روان استفاده می‌شود و این نشان می‌دهد چه ظرفیت‌های درمانی فوق‌العاده‌ای در این حشره کوچک نهفته شده است.


معجزه زنبور عسل را نباید دست کم گرفت!
به گزارش فرتاک نیوز،

روشنک مکبری نژاد در گفت‌و گویی با اشاره به اینکه استفاده از عسل و محصولات مرتبط با آن از هزاران سال پیش در جوامع مرسوم بوده، اظهار کرد: در کتاب‌های مرجعی که از قرن‌ها پیش باقی مانده از تولیدات مرتبط با زنبور عسل هم به عنوان غذا و هم دارو استفاده می‌شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی چند دهه گذشته کشورهای مختلف به سمت استفاده از عسل و فراورده‌های زنبورعسل در حوزه درمان گام برداشته‌اند که خوشبختانه با استقبال زیادی هم مواجه شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۱ فرآورده مرتبط با زنبورعسل تولید می‌شود، افزود: در ایران عسل، ژل رویال و بره موم بیشتر از سایر تولیدات شناخته شده هستتند.

این مسئول اضافه کرد: امروزه با استفاده از متد پزشکی از صدای زنبور عسل برای بهبود برخی بیماری‌های روان استفاده می‌شود و این نشان می‌دهد چه ظرفیت‌های درمانی فوق العاده‌ای در این حشره کوچک نهفته شده است.

مکبری نژاد با اشاره به اینکه زنبور درمانی (آپی تراپی)، هنوز آن طور که باید و شاید در ایران شناخته شده نیست، ابراز کرد: بیشتر روش‌های درمانی که در کشور استفاده می‌شود از کشورهای غربی دیکته شده به همین دلیل باید به سمتی پیش برویم که آپی تراپی را با دانش و تخصص دانشمندان ایرانی مطابقت و به نوعی بومی سازی کنیم.

وی گفت: دراین راستا لازم است، پزشکان، داروسازان و شرکت‌های دانش بنیان به این حوزه ورود کنند تا بتوان به نتیجه دلخواه در حوزه آپی تراپی دست پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه با ورود افراد متخصص به این حوزه باید دست برخی که بدون تخصص و تجربه به حوزه درمان با فرآورده های زنبور ورود کرده اند را کوتاه کرد، افزود: بدون شک فعالیت افراد غیرپزشک به این حوزه هزینه مالی و روانی زیادی برای بیماران در پی دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۸۹۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان