//
کدخبر: ۴۲۲۳۲۸ //
تغذیه مناسب

بهترین خوراکی‌ ها در روزهای سرد کدامند؟

در این پست قصد داریم به بررسی بهترین خوراکی‌ های در روزهای سرد بپردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین خوراکی‌ ها در روزهای سرد کدامند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

با نزدیک شدن به فصل زمستان، هوا سردتر می شود و نیاز به افزایش دمای محیط و پوشیدن لباس های بیشتر است. اما یک راه حل خوشمزه نیز وجود دارد که به افزایش دمای داخلی بدن کمک می کند. در این مقاله به معرفی غذاهایی می پردازیم که در روزهای سرد به ما کمک می کنند تا بدن خود را گرم کنیم.

فلفل

کپسایسین مولکول موجود در انواع فلفل ها و دلیل طعم تند آن است. البته این مولکول باعث تحریک جریان خون و ایجاد احساس گرما در بدن می شود. در واقع این مولکول به گیرنده هایی که با گرما در دمای معمولی فعال می شوند متصل می شود و مغز مکانیسم های اتساع عروق، تعریق، افزایش ضربان قلب و… را که در شرایط گرما رخ می دهد، اجرا می کند. علاوه بر این، با فعال کردن هضم، به افزایش دمای داخلی بدن نیز کمک می‌کند.

دارچین

اگر احساس سردی در اندام های انتهایی بدن مانند انگشتان دست و گوش ایجاد شود، بدن برای تامین گرما نیاز به صرف انرژی بیشتری دارد. دارچین در این زمینه موثر است و با تحریک جریان خون به ویژه در این قسمت ها به مبارزه با سرما کمک می کند.

سیر

سیر حاوی یک ترکیب گوگردی به نام متیل سولفونیل متان است. در واقع این ترکیب به گوگرد خوراکی معروف است. این ترکیب گوگردی بدن را گرم می کند و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.

قارچ

قارچ به مکانیسم تولید و تنظیم دمای داخلی بدن کمک می کند. مصرف قارچ باعث تولید ترشحات آنزیمی می شود که هضم پروتئین ها را تسهیل می کند و در تنظیم قند خون نقش دارد. پخت قارچ به تنهایی یا همراه با سایر غذاها یک توصیه غذایی مفید در روزهای سرد سال است.

اسکواش

کدو تنبل در بهبود جریان خون نقش دارد و در نتیجه دمای داخلی بدن را افزایش می دهد. علاوه بر این کدو تنبل یکی از سبزیجات حاوی کربوهیدرات است که انرژی را در طول روز تامین می کند و در حفظ دمای مطلوب بدن موثر است.

زنجبیل

تاثیر این ادویه در بهبود هضم و رفع حالت تهوع شناخته شده است، اما گنجاندن آن به افزایش دمای بدن نیز کمک می کند. این اثر زنجبیل توسط یک ترکیب فعال به نام جینجرول ایجاد می شود که دارای خواص تحریک جریان خون و بهبود خون رسانی به اندام ها است. در روزهای سرد شاید یکی از بهترین انتخاب های غذایی زنجبیل باشد که در حفظ حرارت بدن نقش دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۲۳۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان