//
کدخبر: ۴۲۲۱۴۲ //

سویه جدید کرونا به ایران آمده است؟

اسفند ۱۳۹۸ روزی که ویروس کرونا با شیوعی بسیار مرگبار ایران را در برگرفت؛ شاید تداوم کووید ۱۹ پس از گذشت سه سال و استفاده مداوم از ماسک برای هیچ یک از ما متصور نبود اما ۱۲۵۲ روز یعنی روز سوم مرداد ۱۴۰۲ پایان استفاده همگانی از ماسک اعلام شد و این روزها دوباره زنگ خطر برخی سویه‌ها به گوش می‌رسد.

سویه جدید کرونا به ایران آمده است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در حالی که سوم مرداد پایان استفاده همگانی از ماسک همه را به خاطر استفاده مداوم از الکل، دستکش، ماسک و دوری از اجتماع و هزاران راهی که رفته و نرفته زندگی را برای ما سخت کرده بود، ‌به نوعی خوشحال کرد اما این روزها دوباره خبر از زیرسویه‌هایی جدید داده شده که همین موضوع تعداد مبتلایان را تا حدودی افزایش داده است. اما با وجود واکسیناسیون گسترده این نگرانی‌ها مردم را کمتر کرده است.

روزهای بدون فوتی نیز در زمان شکست کرونا در ایران به ثمر نشست، ‌ابتلای تک رقمی نیز در این روزها به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در راستای واکسیناسیون گسترده و مهار این ویروس در کشور بوده است که به واسطه این برنامه‌ریزی‌های درست، ایران یکی از کشورهای موفق در راستای مقابله جدی با کرونا محسوب شده است.

این روزها که فصل سرما در راه است و شیوع برخی زیرسویه‌های کرونا را شاهد هستیم، براساس آمارهای وزارت بهداشت از ۱۱ تا ۱۸ شهریور بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۱۰ نفر آنها بستری شدند. همچنین ۲۱ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند.

 

 

اکنون مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۶۱۴ هزار و ۷۲۹ نفر و مجموع جان‌باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۳۵۶ نفر رسیده است، این آمارها نشان از افزایش شمار مبتلایان و افراد فوت شده ناشی از این ویروس دارد که برخی دلایل این افزایش را سویه‌های جدید کرونا در برخی کشورهای دنیا می‌دانند.

سویه جدید کرونا موسوم به BA.۲.۸۶ در پنج ایالت از آمریکا شناسایی و شیوع یافته، درهمین حال شمار بستری‌شدگان مبتلا به این ویروس در آمریکا روبه فزونی است و بار دیگر استفاده از ماسک در اماکن عمومی توصیه می‌شود. همین موضوع احتمال شیوع این ویروس در برخی کشورها از جمله ایران را بیشتر کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۲۱۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان