//
کدخبر: ۴۲۰۴۹۲ //
غذا | غذای سالم

چطور فرزندم را متقاعد کنم غذای سالمتر را انتخاب کند؟

در جهانی که با ناگت مرغ، پفک و سیب زمینی سرخ کرده جشن می گیرند، چگونه می توانید کودک را متقاعد کنید که غذاهای بهتری مانند کلم بروکلی، ماهی تازه یا تکه های سیب انتخاب کند؟

چطور فرزندم را متقاعد کنم غذای سالمتر را انتخاب کند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر به نظر می رسد که یک نبرد شکست خورده است، شما تنها نیستید. تربیت یک غذای سالم یکی از بزرگترین چالش هایی است که والدین با آن روبرو هستند. و همچنین یکی از مهمترین آنها است.

این تصور رایج است که کودکان جوان، سالم، فعال و لاغر هستند و بد غذایی تاثیر زیادی روی سلامتیشان نخواهد داشت. اما واقعیت این است که عادات غذایی مادام العمر در سنین پایین شکل می گیرد. و مطالعات نشان می دهد که مشکلات سلامت بزرگسالان مانند بیماری قلبی، دیابت و چاقی در اوایل کودکی شروع می شود. رگه های چربی روی آئورت شروع به شکل گیری می کنند و عروق کرونر می توانند علائم آسیب را در کودکان کمتر از 10 سال نشان دهند.

جولی منلا، روانشناس رشد می گوید: «این یک چالش برای والدین است. «محیط غذایی با این غذاهای کم مغذی بسیار فراوان است. و ما مغزی داریم که این مزه‌ها را بسیار دلپذیر می‌بیند.»

اما نگرانی‌های والدین در مورد اهمیت تغذیه سالم گاهی اوقات نتیجه معکوس می‌دهد و باعث می‌شود کودکان غذاها را رد کنند یا به گزینه‌های کمتر سالم ترجیح دهند. در حالی که همیشه نمی توانید آنچه را که فرزندتان می خورد کنترل کنید، می توانید از تحقیقات یاد بگیرید و از آنچه کارشناسان می گویند شش اشتباه رایج غذایی است اجتناب کنید.

ایجاد لیست غذاهای ممنوع

مطالعات نشان می دهد که محدودیت های غذایی نتیجه معکوس دارد. وقتی شیرینی‌ها و نوشابه‌ها در خانه هستند و دور از دسترس یا محدود قرار می‌گیرند، باعث ایجاد اثر "غذای ممنوع" می‌شود و باعث می‌شود کودکان بیشتر به آن غذاها تمایل پیدا کنند.

در یک مطالعه اساسی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، کودکانی که در مهدکودک بودند اجازه داشتند هر تعداد که می‌خواهند کلوچه سیب یا هلو بخورند. (در آزمایش‌های قبلی، بچه‌ها کوکی‌ها را «فقط خوب» ارزیابی کرده بودند که مطمئناً ارزش خوردن ندارند.) دسته دیگری از کلوچه‌های میوه در یک شیشه شفاف روی میز گذاشته شد و به بچه‌ها گفته شد که می‌توانند آن را بخورند. کوکی ها را هم بعدا بخورند.

اگرچه بچه‌ها قبلاً به کوکی‌های مشابه دسترسی رایگان داشتند، نمی‌توانستند از فکر کردن به کوکی‌های داخل شیشه‌ی ممنوعه دست بردارند. هنگامی که در نهایت باز شد، آنها پرخوری کردند و سه برابر بیشتر از زمانی که به صورت آزاد در دسترس بودند، کلوچه خوردند.

این نتایج تحقیق یکی از بسیاری از مطالعاتی است که جنبه منفی محدود کردن غذاها و تلاش برای کنترل آنچه کودک می خورد را نشان می دهد. کودکانی که در خانه‌های بسیار محدود بزرگ می‌شوند، احتمالاً اضافه وزن دارند و هوس خوردن غذاهای شیرین و چرب دارند.

یافته‌ها به این معنا نیست که شما باید به کودکان دسترسی نامحدود به کوکی‌ها و نوشابه‌ها بدهید. غذاهای ناسالم را خارج از خانه نگه دارید و تنقلات سالم تری - برش های سیب، پنیر و کراکر یا چوب هویج و سس مزرعه - در دسترس داشته باشید. هدف باید این باشد که والدین کیفیت غذای خانه را کنترل کنند و کودک آن را از آنجا بگیرد.

نگه داشتن کودکان در برنامه غذایی منظم و میان وعده می تواند کمک کننده باشد. ایزوبل کانتنتو، استاد برگزیده تغذیه و آموزش دانشگاه کلمبیا، گفت: «این غذاها آزاد نیست و باید در یک نوع برنامه باشد. می توانید غذای سالم و گاهی غذای نه چندان سالم ارائه دهید. آنها باید انتخاب کنند که چه چیزی بخورند.»

پنهان کردن سبزیجات در غذاها جوابگو نیست

برخی از کتاب‌های آشپزی و وب‌سایت‌های پرورش والدین از درست کردن ماکارونی و پنیر با پوره کدو حلوایی یا مخفی کردن کدو سبز و چغندر در براونی استفاده می‌کنند. اضافه کردن مواد سالم به غذاها خوب است، اما به کودک کمک نمی کند رژیم غذایی متنوع تری داشته باشد.

خوراندن براونی کدو به کودک به آنها یاد نمی دهد که کدو حلوایی دوست داشته باشند - فقط به آنها یاد می دهد که براونی را دوست داشته باشند.

یک رویکرد بهتر برای آموزش خوردن بیشتر سبزیجات به کودکان، ایجاد «پل های غذایی» است. به عنوان مثال، اگر می دانید فرزندتان هویج دوست دارد، سعی کنید غذاهای نارنجی رنگ دیگری مانند سیب زمینی شیرین یا کدو تنبل را معرفی کنید.

پوره سیب زمینی یک پل غذایی کوتاه برای پوره گل کلم است. اگر فرزندتان ذرت دوست دارد، چند نخود یا هویج به مخلوط اضافه کنید. حتی اگر فرزندتان آنها را انتخاب نکند، باز هم راهی برای آشنا کردن آنها با یک غذای جدید است.

رفتار متفاوت با کودکان چاق و لاغر

گاهی اوقات خواهر و برادر در یک خانه می توانند عادات غذایی و رشد بدن متفاوتی داشته باشند. متخصصان چاقی کودکان می گویند، راه حل، محدود کردن غذا خوردن کودکان دارای اضافه وزن نیست. قوانین غذا در خانه برای هر دو کودک باید یکسان باشد. (ممکن است در صورتی که کودک دیابت یا آلرژی غذایی داشته باشد، یک استثنا باشد.)

یک کودک لاغر نباید فقط به این دلیل که اضافه وزن ندارد به غذاهای فرآوری شده و نوشابه دسترسی داشته باشد. والدین باید الگو قرار دهند و هر دو کودک باید دسترسی برابر به گزینه های غذایی سالم داشته باشند. و برای همه اعضای خانواده اشکالی ندارد که هر از گاهی دسر یا کیک تولد بخورند.

دیوید لودویگ یکی از مدیران پیشگیری از چاقی در بیمارستان کودکان بوستون، گفت: «همان غذاهایی که برای یک کودک سالم است، برای کودک دیگر نیز مفید است. " چه چیزی قرار است درمان شود؟مشکل وزن در یک کودک چاق نیز به جلوگیری از ایجاد این مشکل در خواهر یا برادری که لاغر هستند کمک می کند.

به بچه ها نظر ندادن

والدین می توانند کیفیت غذای خانه را کنترل کنند، اما کودکان همچنان باید بخشی از تصمیم گیری باشند. بردن بچه‌ها برای خرید مواد غذایی یا به غرفه مزرعه به آن‌ها اجازه می‌دهد سبزیجاتی را که می‌خواهند بچینند. (اما هشدار داده شود: خواربارفروشی ها اغلب غذای ناسالم را در سطح چشم کودک میگذارند ) کودکان را به آشپزخانه بیاورید تا در تهیه غذا شرکت کنند. گاهی اوقات می توانید سبزیجات را با هم بپزید. گاهی اوقات دسر .

اگر اتاق و زمان برای باغبانی دارید، نشان داده شده است که مشارکت دادن کودکان در پرورش غذای خود به پذیرش غذا کمک می کند.

محققان کالج معلمان نزدیک به 600 کودک را از مهدکودک تا کلاس ششم مطالعه کردند. بیشتر بچه ها کلاس تغذیه می رفتند و برای بعضی از بچه ها هم آموزش آشپزی برگزار می شد. کودکانی که یاد گرفتند غذاهای خود را بپزند، بعداً آن غذاها را از کافه تریا مدرسه انتخاب کردند.

سهیم کردن کودکان در تهیه غذا راه خوبی برای کمک به آنها برای آشنایی با یک غذا و تمایل به امتحان کردن آن است.

تسلیم شدن

مطالعات نشان می‌دهد که ممکن است ۱۵ تلاش یا بیشتر طول بکشد تا کودک غذای جدیدی را دوست داشته باشد، بنابراین رها کردن آن اشتباه است. در حالی که می توانید "به آرامی" کودک را تشویق کنید که غذای جدیدی را امتحان کند، مجبورش نکنید، تحقیر نکنید یا جایزه ای ارائه نکنید. (برخی از تحقیقات نشان می دهد که اگر کودکان برای خوردن آنها رشوه داده شوند، حتی کمتر به آنها علاقمند میشوند.)

و حتی اگر فرزند شما قهرمان غذا خوردن باشد، باز هم می‌تواند پیشرفت‌هایی داشته باشد. اگر فرزند شما دوستی دارد که اهل ماجراجویی است، او را برای شام دعوت کنید. مطالعات نشان می دهد که کودکان می توانند عادات غذایی خوب و بد را از دوستان خود بیاموزند. (اما زیاد در مورد آن صحبت نکنید.)

هنگامی که کودکان پیش دبستانی دمدمی مزاج شما لوبیا سبز را در بشقاب می گذارند، خودتان نمونه ای از لذت بردن از آنها بسازید. و از خوشمزه تر کردن غذاها نترسید. اگر فرزندتان پنیر دوست دارد، روی کلم بروکلی پنیر بگذارید. سس مزرعه ای و کره بادام زمینی می تواند برای هویج و کرفس مفید باشد.

بیشتر بچه‌ها در نهایت غذاهایی که ما می‌خوریم را دوست دارند. روش‌های مختلف پخت غذا را امتحان کنید، نحوه ارائه آن را تغییر دهید. به تلاش خود ادامه دهید.

فراموش کردن لذت بردن از سفره خانواده

اجازه ندهید که وعده های غذایی منبع استرس شود و از دعواهای غذایی خودداری کنید. همانطور که فرزندان شما رشد می کنند، آنها چیزی بیشتر از غذا را به یاد خواهند آورد. سنت های غذایی - یک مراسم ویژه در شب شکرگزاری یا تماشای فیلم در شب پاپ کورن - در خاطرات ما ماندگار است و ارتباط مثبتی با غذا ایجاد می کند.

عادات غذایی می تواند خانواده را تعریف کند. این فقط به غذاهایی که هر شب می خورید مربوط نیست. زمان آن فرا رسیده است که آنچه را که می خواهید خانواده تان داشته باشید شکل دهید. غذاهای خاصی که شما را به عنوان یک خانواده تعریف می کنند چیست؟ این نگاه به غذا به گونه ای متفاوت است.غذا میتواند به عنوان هویتی که افراد را به هم پیوند می دهد و خاطرات دوران کودکی را ایجاد می کند باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۴۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان