//
کدخبر: ۴۲۰۲۰۷ //

اثرات پایدار پورن بر مغز

ازآنجایی‌که امروزه دسترسی به سایت‌های پورنوگرافی خیلی دشوار نیست، نمی‌توان به اثر پورنوگرافی بر مغز به‌خصوص روی نوجوانان بی‌توجه بود.

اثرات پایدار پورن بر مغز

زآنجایی‌که امروزه دسترسی به سایت‌های پورنوگرافی خیلی دشوار نیست، نمی‌توان به اثر پورنوگرافی بر مغز به‌خصوص روی نوجوانان بی‌توجه بود. متأسفانه، بسیاری از نوجوانان و جوانان آموزش‌های جنسی خود را از پورنوگرافی رایج دریافت می‌کنند که می‌دانیم عمیقا مشکل‌ساز است و تصاویر غیرواقعی از رابطه جنسی به آن‌ها نشان می‌دهد.

به‌همین‌دلیل، بسیار مهم است که مدارس و والدین از طریق صحبت با جوانان با این آموزش نادرست مقابله کنند. یکی از جنبه‌های مهم پورنوگرافی که آن‌ها باید در مورد آن بدانند، تأثیر آن بر مغز است.

تحریک بیش‌ازحد مغز و افزایش مکرر دوپامین در اثر تماشای پورنوگرافی، باعث حساسیت‌زدایی می‌شود. در واقع وقتی گیرنده‌های دوپامین پس از تحریک بیش‌از‌حد کاهش می‌یابند، مغز به‌درستی پاسخ نمی‌دهد و ما به‎مررو پاداش کمتری را از مشاهده فیلم‌های پورن احساس می‌کنیم.

این مساله باعث می‌شود که برای کسب رضایت، به جلسات طولانی‌تر یا مشاهده مکرر فیلم‌های پورن روی بیاوریم. ادامه این روند حاصلی جز اضطراب اجتماعی، افسردگی، انگیزه پایین، اختلال نعوظ، مشکلات تمرکز و ادراک منفی از خود از نظر ظاهر فیزیکی و عملکرد جنسی نخواهد داشت. برای رفع این مشکلات روحی لازم است که با یک متخصص روانشناسی مشورت کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۲۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان