//
کدخبر: ۴۱۹۸۹۸ //

آیا درمان سردرد میگرنی با تزریق بوتاکس زیبایی امکان‌پذیر است؟

در یک مطالعه روی افراد بزرگسال مبتلاء به سردردهای مزمن میگرنی، تزریق بوتاکس منجر به کاهش تعداد روزها و انواع دیگر سردرد شد.

آیا درمان سردرد میگرنی با تزریق بوتاکس زیبایی امکان‌پذیر است؟

در یک مطالعه روی افراد بزرگسال مبتلاء به سردردهای مزمن میگرنی، تزریق بوتاکس منجر به کاهش تعداد روزها و انواع دیگر سردرد شد. آن‌ها هم‌چنین روز‌های بدون درد بیشتری را در هر ماه تجربه کردند به همین دلیل به نظر می‌رسید که درمان میگرن مزمن با بوتاکس جواب داده است.

در مطالعه ای دیگر درباره‌ی روش درمان میگرن با بوتاکس ، تقریباً نیمی از افرادی که دو نوبت تزریق بوتاکس را انجام دادند، کاهش ۵۰ درصدی در تعداد روزهایی که در هر ماه به سردرد مبتلاء بودند را گزارش دادند. پس از گذراندن پنج دوره‌ی درمان، این میزان به حدود ۷۰ درصد از افراد افزایش یافت.

پزشکان معتقدند که رفع میگرن با بوتاکس امکان‌پذیر است زیرا این ماده مواد شیمیایی‌ای (به نام انتقال دهنده‌های عصبی) را که سیگنال‌های درد را از مغز حمل می‌کنند، مسدود می‌نماید.

درمان قطعی میگرن با تزریق بوتاکس

درمان میگرن با بوتاکس ابرو و سایر نواحی معمولاً در فواصل زمانی ۱۲ هفته‌ای انجام می‌شود. به این مفهوم که پزشک مغز و اعصاب به‌منظور درمان میگرن با بوتاکس هر ۱۲ هفته یک‌بار، تزریق در اطراف سر و گردن را تجویز می‌نماید.

تاثیر درمان میگرن با بوتاکس معمولاً پس از گذشت ۲ تا ۳ هفته پس از اولین تزریق، مشخص می‌شود. یادتان باشد که درمان میگرن با بوتاکس فقط باید توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب انجام گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۸۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان