//
کدخبر: ۴۱۹۴۶۷ //

علت شل شدن واژن زنان چیست؟

بیشتر زنان برای داشتن رابطه جنسی مطلوب به دنبال سفت و تنگ کردن واژن با روش‌های طبیعی و خانگی می‌گردند.

علت شل شدن واژن زنان چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

وقتی صحبت در مورد واژن می‌شود بحث‌ها، خرافات و اطلاعات اشتباه زیادی وارد میدان می‌شوند. به عنوان مثال برخی از افراد بر این باور هستند که واژن و دستگاه تناسلی خانم‌ها بعد از مدتی خاصیت ارتجاعی خودش را از دست داده و برای همیشه شل باقی می‌ماند، در صورتی که این باور اشتباه و نادرست است. آیا شما چیزی در مورد عارضه شل شدن واژن می‌دانید؟ آیا می‌دانید که علت این اتفاق چیست؟ یا اصلا چطور می‌توان آن را کنترل و درمان کرد؟ ما امروز در این مطلب از مجله درمانکده قصد داریم تا به طور مفصل در مورد بحث شل شدن واژن صحبت کنیم. اول از همه ببینیم که منظور از شل شدن واژن چیست و در ادامه علائم، نشانه‌های شلی واژن و درمان‌های گیاهی و پزشکی آن را بررسی کنیم. مثل همیشه تا انتهای این مطلب همراه درمانکده باشید و آن را دست ندهید.

شل شدن واژن چیست؟

به طور کلی واژن خاصیت ارتجاعی دارد، خاصیت جالبی که اجازه می‌دهد اجسام خارجی مانند آلت تناسلی وارد آن شود. به علاوه اینکه این خاصیت ارتجاعی اجازه داده واژن باز شده و امکان خروج نوزاد را هم فراهم می‌کند. جالب و عجیب است، اینطور نیست؟ این باز شدن و ورود و خروج اجسام از واژن ممکن است در ابتدا باعث شل شدن موقتی واژن شود، دقت کنید، شل شدن موقتی! این یعنی این تغییر شکل و شلی واژن دائمی نیست و بعد از مدتی آلت تناسلی خانم‌ها به شکل و ظاهر اولیه خودش برمی‌گردد.

شل شدن واژن یا همان Loose Vagina یک عارضه رایج بعد از بارداری و افزایش سن است. اما نگران نباشید، بعد از مدتی واژن درست مانند یک نوار کشی منبسط و جمع شده و حالت و سفتی اولیه خودش را به دست می‌آورد. در ادامه بیشتر در مورد دلایل و علت این موضوع صحبت خواهیم کرد.

علت شل شدن واژن چیست؟

دلیل شل شدن واژن چیست؟ به طور کلی برخی فاکتورها و دلایل هستند که شلی واژن را تشدید می‌کنند، در وهله اول افزایش سن و در وهله دوم زایمان طبیعی:

سن، دلیل شل شدن دیواره واژن

افزایش سن یکی از شایع‌ترین دلایل شل شدن واژن و دیواره آن است. با افزایش سن ماهیچه‌ها و تاندون‌های کف لگن ضعیف شده و این می‌تواند به راحتی منجر به شل شدن واژن شود. در چنین شرایطی حتی ممکن است فرد حین رابطه جنسی و دفع ادرار درد شدیدی را تجربه کند. همچنین به این نکته هم دقت کنید که فارغ از تجربه زایمان طبیعی، افزایش سن خودش یک فاکتور اصلی برای شل شدن واژن است. به علاوه اینکه به احتمال خیلی زیاد با وارد شدن به بازه سنی 40 سالگی نشانه‌های شل شدن واژن نمایان می‌شوند. دلیل این امر کاهش خاصیت ارتجاعی بوده که علت آن کم شدن میزان هورمون استروژن است. هورمونی که با نزدیک شدن به دوران یائسگی در بدن زنان کم می‌شود.

زایمان طبیعی 

در حین بارداری بدن مادر تحت فشار بسیار زیادی قرار می‌گیرد. از تغییرات هورمونی گرفته تا تغییرات ظاهری و جسمی. در این دوران تمامی بدن سعی در این دارد که جنین را به رشد ایده‌آل برساند. همچنین در حین زایمان طبیعی واژن به بازترین حالت خود درآمده تا امکان خروج نوزاد از کانال واژن ممکن شود. اما این تغییر شکل تنها موقتی بوده و بعد از زایمان واژن به شرایط قبلی برمی‌گردد. البته این موضوع را در نظر بگیرید که بعد از زایمان طبیعی شکل و ظاهر واژن مانند قبل از زایمان نخواهد بود، با این حال همیشه شل باقی نمی‌ماند. همچنین به این نکته هم دقت کنید که تجربه چندین باره زایمان طبیعی فرد را در معرض شل شدگی واژن بیشتری قرار می‌دهد.

علاوه بر سن و زایمان طبیعی فاکتورهای دیگری مانند آسیب دیدگی، وضعیت سلامتی و همچنین یائسگی در از دست دادن خاصیت ارتجاعی واژن موثر هستند. 

علائم و نشانه‌های شلی واژن را بشناسید

از علائم و نشانه‌های شل شدن واژن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سوزش واژن

  • درد ناحیه لگن

  • بی اختیاری دفع ادرار

  • کوتاه شدن کانال واژن

  • درد در حین رابطه جنسی

  • از دست دادن حالت اسیدی

  • احساس سنگینی در ناحیه واژن

  • نازک‌تر شدن و خشک شدن واژن

  • و…

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۴۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان