//
کدخبر: ۴۱۷۰۱۹ //

راهکارهایی برای پیشگیری از مه مغزی در تابستان

مه مغزی را می توان یکی از مشکلات شناختی محسوب کرد که می تواند در فعالیت های فکری و ذهنی فرد تاثیر داشته باشد. در این میان شواهد نشان می دهد مه مغزی در تابستان و همزمان با گرم شدن هوا افزایش پیدا می کند. در این گزارش به بررسی راهکارهایی برای پیشگیری از وقوع مه مغزی در تابستان می پردازیم.

راهکارهایی برای پیشگیری از مه مغزی در تابستان
به گزارش فرتاک نیوز،

مطالعات متعددی نشان داده است، دمای بالای هوا می تواند بر عملکرد شناختی ما تأثیر بگذارد. به طور کلی موج گرما باعث تعریق بیشتر بدن می شود که این امر به نوبه خود منجر به از دست دادن آب از بدن ما شده و ریتم کلی بدن دچار تغییر می شود.

باید توجه داشت تعریق و از دست دادن مقدار زیادی مایعات در فصل تابستان طبیعی است و به همین دلیل ما باید این از دست رفتن مایعات را با نوشیدن آب زیاد جبران کنیم. بحث مه مغزی و افزایش آن در تابستان دقیقا به این موضوع ارتباط دارد زیرا وقتی مایعات بدن ما دوباره جایگزین نمی شود، عملکرد بدن و مغز ما به دلیل کم آبی بدن آسیب می بیند. کارشناسان می گویند که نوسانات دما می تواند به شدت بر مغز ما تأثیر بگذارد که باعث از دست دادن انرژی و بهره وری و  در نهایت مه مغزی می شود.

در اینجا راهکارهایی برای پیشگیری از مه مغزی در تابستان معرفی می شوند که با استفاده از آن ها می توانید از بروز این پدیده شناختی جلوگیری کنید:

آب کافی بنوشید

 تامین آب بدن یا هیدراتاسیون کلید جلوگیری از مه مغزی است. به طور کلی هرچه مایعات بدن شما کمتر باشد، مغز شما مه آلودتر خواهد بود.

مصرف میوه های تابستانی را فراموش نکنید

توصیه می شود در روزهای گرم تابستانی، میوه هایی که محتوای آب بالایی دارند زیاد بخورید. کارشناسان توصیه می کنند در تابستان میوه هایی مانند هندوانه، صیفی جات،  انبه و آناناس بخورید زیرا مصرف این میوه ها به جبران سریع مایعات بدن کمک می کنند.

در ساعات گرم روز از خانه خارج نشوید

توصیه می شود در ساعات میانی روز زمان بیشتری را در فضای دارای تهویه خوب، پنکه یا تهویه مطبوع بگذرانید. زمانی که احساس مه مغزی  داشتید، اجازه دهید بدنتان آرام و خنک شود و سپس فعالیت خود را از سر بگیرید.

غذا خوردن را فراموش نکنید

به طور کلی گرمی هوا باعث احاساس بی اشتهایی می شود اما متخصصین توصیه می کنند در کنار خوردن میوه ها و نوشیدن آب، باید وعده های غذایی مناسب را نیز بخورید. نخوردن غذا فقط باعث خستگی و مه آلود شدن شما می شود. البته مصرف غذاهای سنگین، چرب و پر کالری در روزهای بسیار گرم تابستانی توصیه نمی شود.

شکر مصرف نکنید

به یاد داشته باشید شکر می تواند مه مغزی را افزایش داده و شما را بی حال تر کند. نوشیدنی‌های قندی به افزایش انرژی شما کمکی نمی‌ کنند، بلکه سطح انرژی شما را پایین می‌آورند. به جای شیرینی جات می توانید آجیل بخورید و آب بنوشید.

شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی PLOS Medicine منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۰۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان