//
کدخبر: ۴۱۴۱۲۲ //
آرایشگرهای زنانه | سرطان

آرایشگرهای زنانه و ریسک بالای سرطان تخمدان

یک مطالعه جدید نشان می دهد که متخصصان زیبایی نسبت به زنان معمولی با احتمال بسیار بیشتر ابتلا به سرطان تخمدان روبرو هستند.

آرایشگرهای زنانه و ریسک بالای سرطان تخمدان
به گزارش فرتاک نیوز،

طبق گزارش محققان دانشگاه مونترال کانادا، آرایشگرانی که یک دهه یا بیشتر در این شغل مشغول به کار هستند با سه برابر خطر ابتلاء به سرطان تخمدان مواجهند.

برخی مشاغل دیگر نیز خطر ابتلاء به سرطان تخمدان را در زنان افزایش می‌دهند، از جمله حسابداری، ساخت و ساز، صنعت پوشاک و فروش و خرده فروشی.

«آنیتا کوشیک» محقق ارشد این مطالعه، می‌گوید: «نتایج نشان می‌دهد که اشتغال در مشاغل خاص و قرار گرفتن در معرض شغلی خاص ممکن است با افزایش خطر ابتلاء به سرطان تخمدان مرتبط باشد.»

برای این مطالعه، تیم تحقیق حدود ۴۹۰ زن مبتلا به سرطان تخمدان را در مونترال بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ شناسایی کرده و آنها را با حدود ۹۰۰ زن که سرطان تخمدان نداشتند مقایسه کردند.

این زنان باید جزئیات هر شغلی را که حداقل به مدت شش ماه انجام می‌دادند، گزارش می‌دادند. محققان از یک ماتریس قرار گرفتن در معرض شغل برای محاسبه قرار گرفتن شرکت کنندگان در معرض عوامل شیمیایی خاص در محل کار استفاده کردند.

محاسبات نشان داد که داشتن برخی مشاغل برای یک دهه یا بیشتر ممکن است با افزایش خطر ابتلاء به سرطان تخمدان مرتبط باشد:

ساخت و ساز با افزایش حدود سه برابری خطر

• حسابداری با ریسک دو برابری

• کار در صنعت پوشاک با ۸۵ درصد افزایش ریسک

• فروش و خرده فروشی به ترتیب با افزایش ریسک ۴۵ و ۵۹ درصدی همراه بودند.

محققان همچنین ۱۸ عامل را در محل کار شناسایی کردند که با افزایش ۴۰ درصدی یا بیشتر خطرات تخمدانی مرتبط بودند.

این عوامل پرخطر شامل پودر تالک؛ آمونیاک؛ آب اکسیژنه؛ گرد و غبار مو؛ الیاف مصنوعی؛ الیاف پلی استر؛ رنگ‌ها و رنگدانه های آلی؛ سلولز؛ فرمالدئید؛ گازهای پیشران؛ و مواد شیمیایی طبیعی در سفید کننده ها بود.

محققان در یک نشریه خبری خاطرنشان کردند که آرایشگران و سایر متخصصان زیبایی اغلب در معرض ۱۳ مورد از این عوامل از جمله آمونیاک، پراکسید هیدروژن، رنگ‌ها و رنگدانه ها و سفید کننده ها هستند. آنها همچنین اغلب در معرض پودر تالک قرار دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۱۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان