//
کدخبر: ۴۰۵۴۶۹ //

«زندگی با ام اس»؛ به دور از محدودیت

دبیر اجرایی نمایشگاه گروهی «زندگی با ام اس» گفت: معمولا تصوری که افراد جامعه نسبت به بیماری ام اس دارند این است که بیماران خانه‌نشین و بی‌انگیزه هستند؛ در حالی که آن‌ها توانمندی‌های بسیار بالایی دارند و می‌توانند فعالیت‌های مختلفی از جمله کارهای هنری انجام دهند و مردم را از این بیماری که محدودیت نیست، آگاه کنند.

«زندگی با ام اس»؛ به دور از محدودیت
به گزارش فرتاک نیوز،

هدی پورکاظم در خصوص نمایشگاه گروهی «زندگی با ام اس»، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۹ خرداد ماه روز جهانی ام اس بود تصمیم گرفتیم کاری متفاوت انجام دهیم و هنرهای بیماران مبتلا به ام‌اس را در معرض نمایش قرار دهیم. بنابراین نمایشگاه گروهی «زندگی با ام‌اس» با هدف نشان دادن توانایی‌های بیماران مبتلا به ام‌اس برگزار شد تا عموم مردم به این آگاهی دست پیدا کنند که بیماری ام‌اس ناتوانی نیست.

وی ادامه داد: شعار ملی روز جهانی ام‌اس سال جاری «درک درست و واقعی از ام‌اس» بود و فعالیت‌های این چنینی که توسط انجمن‌های ام‌اس سراسر کشور صورت می‌گیرد، در راستای عملی کردن همین شعار است.

پورکاظم با بیان اینکه معمولا تصوری که افراد جامعه نسبت به بیماری ام‌اس دارند این است که بیماران خانه‌نشین و بی‌انگیزه هستند، اضافه کرد: به همین منظور انجمن ام‌اس خراسان رضوی بر آن شد تا نمایشگاهی را برگزار کند و با دورهم جمع کردن بیماران مبتلا به ام‌اس که به هنری مشغول هستند و درآمدی کسب می‌کنند، نمایشگاهی از آثار این هنرمندان برگزار کنیم تا توانمندی‌های خود را به عموم مردم نشان دهند و منجر به این شود که مردم شناخت درستی از بیماری ام‌اس به دست آورند.

دبیر اجرایی نمایشگاه گروهی «زندگی با ام اس» افزود: همچنین برگزاری این نمایشگاه باعث می‌شود تا انگیزه و اشتیاق دیگر بیماران مبتلا به ام‌اس بیشتر شود و به این باور برسند که آن‌ها نیز می‌توانند چنین هنرهایی داشته باشند و در معرض نمایش قرار دهند. بنابراین با دیدن هنر و توانمندی‌های سایر مبتلایان انگیزه کار، فعالیت و هنر را پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه در فضای خوب هنرخانه درخت برگزار شده که از حامیان بیماران مبتلا به ام‌اس هستند و در فعالیت‌های هنری و نمایشگاهی همواره انجمن ام‌اس خراسان رضوی و بیماران ام‌اس را همراهی می‌کنند، بیان کرد: نام این نمایشگاه «زندگی با ام‌اس» است و دلیل انتخاب نام این بود که به همگان بگوییم؛ با ام‌اس هم می‌توان زندگی کرد و در زمینه‌های مختلف موفق و درخشان بود.

پورکاظم خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی علاوه بر کمک به معرفی کسب و کار و هنر بیماران، به ایجاد روحیه بهتر و انگیزه بیشتر در تمام بیماران چه شرکت کنندگان و چه بازدیدکنندگان تاثیر دارد.

وی عنوان کرد: استقبال مردم برای بازدید از نمایشگاه نسبتا خوب بود و بازخوردهای بسیار مثبتی از برگزاری این نمایشگاه گروهی و همچنین آثار بسیار زیبا و هنرمندانه‌ بیماران مبتلا به ام‌اس دریافت شد و بسیاری از بازدیدکنندگان شناخت بهتر و درست‌تری از ام‌اس پیدا کردند و چارچوب‌های ذهنی منفی که داشتند، با دیدن این آثار از بین رفت. 

دبیر اجرایی نمایشگاه گروهی «زندگی با ام اس» تصریح کرد: در نمایشگاه آثار متفاوتی در رشته‌های مختلف هنری از جمله نقاشی، عکاسی، ظروف سرامیکی، بافت و مکرومه، زیورآلات و گلسر، کالاهای دست دوز چرمی، شمع، تابلو فرش و ...  به نمایش درآمد و بیشترین فروش و استقبال از کارهای سرامیکی، زیورآلات و نقاشی بود.

نمایشگاه گروهی «زندگی با ام‌اس» به مدت ۴ روز از ۱۶ تا ۱۹ خرداد ماه برگزار می‌شود و افراد در بازدیدهای خود از نمایشگاه به حمایت از مبتلایان ام‌اس پرداختند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۵۴۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان