//
کدخبر: ۴۰۴۴۲۷ //
چاقی| عمل جراحی چاقی

عمل جراحی چاقی برای چه کسانی مجاز است ؟

چاقی عوارضی مانند فشار خون، چربی خون، آپنه خواب، کمردرد و غیره را به دنبال دارد. بنابراین جراحی چاقی می تواند به درمان سایر بیماری ها کمک کند.

عمل جراحی چاقی برای چه کسانی مجاز است ؟

دکتر محمد کرمان ساروی با اشاره به اینکه چاقی یک بیماری متابولیک است، گفت: چاقی عوارضی مانند فشار خون، چربی خون، آپنه خواب، کمردرد و غیره را به دنبال دارد. بنابراین جراحی چاقی می تواند به درمان سایر بیماری ها کمک کند.

این فلوشیپ جراحی های لاپاراسکوپی با تاکید بر اینکه این عمل ها باید توسط فلوشیپ پزشکان انجام شود، تصریح کرد: این عمل جز برای جراحان عمومی که دوره های خاص را گذرانده اند و انجمن مربوطه صلاحیت آنها را تایید کرده است، کار جراح عمومی نیست.

وی افزود: جراحی چاقی متابولیک برای شاخص توده بدنی (BMI) بالای 40 تحت پوشش بیمه مراکز دولتی است اما باید پوشش بیمه ای افزایش یابد و حتی انتظار داریم بیمه درمان های جدید این بخش را پوشش دهد.

سروی تصریح کرد: این هزینه ها بسیار کمتر از هزینه هایی است که فرد در دراز مدت برای درمان دیابت، فشار خون، ناباروری و … باید بپردازد.

وی در خصوص سن جراحی چاقی تصریح کرد: جراحی چاقی از سن 16 سالگی تا 65 سالگی قابل انجام است، اما در صورتی که سن بیمار کمتر باشد با مشاوره متخصص غدد و اطفال در صورتی که بیمار به سن بلوغ رسیده و سن استخوانی وی رسیده باشد. تکمیل شد. عمل قابل انجام است. حتی در سن 65 سالگی نیز در صورت تایید قلب و ریه بیمار، انجام عمل مشکلی ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۴۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان