//
کدخبر: ۴۰۳۲۸ //

آسیبی که ریمل به چشم ها میزند!

یک مسئول سازمان غذا و دارو در مورد مصرف لوازم های آرایشی پرمصرف به خصوص ریمل که از حساسیت خاصی برخوردار است، توضیحاتی ارائه داد.

آسیبی که ریمل به چشم ها میزند!
به گزارش فرتاک نیوز،

رویا تالاری اظهار داشت: ریمل هایی که در بازار وجود دارند به دو صورت وارداتی و تولید داخل هستند که ریمل های وارداتی باید برچسب اصالت داشته و مصرف کنندگان با استعلام شماره ای که بر روی آن درج شده از اصل و تقلبی بودن آن اطلاع داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین ریمل های تولیدی نیز باید پروانه بهداشتی ساخت و دیگر مشخصات بر روی آن ها درج شده باشد.

تالاری افزود: مصرف کنندگان ریمل خود را حتما از داروخانه ها و فروشگاه های معتبر تهیه کنید و از خرید از دستفروش ها خودداری کنید.

وی ادامه داد: چشم یکی از حساس ترین اعضای بدن است و نیاز به مراقبت خاص دارد. حساسیت چشم به حدی است که بر اثر عوامل محیطی مانند اشعه مضر آفتاب، کم خوابی، تغذیه نامناسب، عوامل استرس زا و لوازم آرایش نامرغوب به سرعت آزرده شده و دچار پیری زودرس می شود.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی تولید فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهارداشت: عوارض عمده که از مصرف ریمل و خط چشم تقلبی در مصرف کننده ایجاد می شود، آبریزش، خارش و پف و سوزش چشم و حتی التهابات شدید می شود.

تالاری بیان کرد: سلول های پوست دور چشم بسیار نازک و حساس هستند و مواد شیمیایی به راحتی جذب آن می شود. در چنین شرایطی احتمال عفونت های چشمی نیز بالا می رود.

وی خاطرنشان کرد: در موارد شدیدتر احتمال ایجاد لکه در قرنیه و اشکال در بینایی را بوجود می آوردند.

 

منبع: الو دکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان