//
کدخبر: ۴۰۳۱۴۵ //
ژل‌های زناشویی | ژل‌های لوبریکانت

معرفی انواع ژل‌های زناشویی| پرمصرف ترین ژل‌های لوبریکانت کدام‌اند؟

در این پست قصد داریم به معرفی پرمصرف ترین ژل‌های لوبریکانت بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی انواع ژل‌های زناشویی| پرمصرف ترین ژل‌های لوبریکانت کدام‌اند؟

یکی از مهم ترین بخش‌های زندگی زناشویی رابطه جنسی زوجین است. به طور متوسط هفته‌ای چند بار آمیزش جنسی صورت می‌گیرد و لازم است که این پروسه برای هر دو طرف رابطه لذت بخش باشد. از جمله عواملی که باعث لذت نبردن زوجین از رابطه می‌شود، مشکلات و اختلالات جنسی هستند. یکی از مشکلات بسیار رایج در میان بانوان که مانع لذت آنها می‌شود، خشکی واژن است. علت اصلی بروز این مشکل کاهش میزان هورمون استروژن است که با افزایش یافتن سن تولید آن کاهش می‌یابد. در نتیجه در دوران پساقاعدگی احتمال بروز این مورد بیشتر است اما در موارد دیگری نیز امکان دچار شدن به این معضل وجود دارد. برای مثال شیردهی، اضطراب بیش از اندازه، افسردگی،استعمال دخانیات و... از جمله عوامل تاثیرگذار بر این مشکل هستند.

بر اثر خشکی واژن و عدم وجود ترشحات واژینال رابطه برای بانوان بسیار دردناک خواهد بود. برای برطرف سازی این مشکل راهکارهای متفاوتی وجود دارد که مرسوم ترین آنها استفاده از لوبریکانت‌ها می باشد. ژل‌ لوبریکانت توسط برندهای محصولات زناشویی در تنوع بالایی ارائه شده‌اند و یک گزینه موثر و محبوب برای رفع این مشکل هستند.

معرفی انواع ژل‌های زناشویی

ژل های زناشویی در انواع مختلفی تولید شده و در بازار موجود هستند. اما متداول ترین دسته بندی برای این محصولات بر اساس ترکیبات آنها می باشد و به شرح زیر است:

  •     روان کننده‌های بر پایه آب: این دسته از لوبریکانت‌ها رایج ترین نوع موجود در بازار هستند که در دو مدل دارای گلیسیرین و فاقد گلیسیرین تولید می‌شوند. برای بانوانی با واژن حساس نوع فاقد گلیسیرین آن توصیه می‌شود. ضمن اینکه این دسته از محصولات همراه با کاندوم قابل استفاده هستند و هیچ گونه آسیبی به بافت لاتکس نرسانده و باعث پارگی آن نمی‌شوند.
  •     روان کننده‌های بر پایه روغن: لوبریکانت‌های بر پایه روغن نیز خود به دو دسته طبیعی و مصنوع تقسیم می شوند. نوع طبیعی این محصولات دارای روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، آووکادو، زیتون و یا کره گیاهی بوده و مناسب روان سازی در آمیزش جنسی و همچنین ماساژ نواحی تناسلی هستند. اما لوبریکانت‌های بر پایه روغن مصنوعی مانند وازلین می‌باشند، فقط مناسب استعمال خارجی هستند و هرگز نباید به عنوان روان‌کننده در رابطه جنسی مورد استفاده قرار بگیرند. ضمن اینکه این دسته از روان کننده‌ها همراه با کاندوم قابل استفاده نیستند و باعث پاره شدن لاتکس می شوند؛ در نتیجه امکان ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و همچنین بارداری ناخواسته را به دنبال دارند.
  •     روان کننده‌های بر پایه سیلیکون: این مدل روان کننده‌ها در واقع بیشترین تاثیر را داشته و موادی بی رنگ، بی بو و بی مزه هستند. ضمن اینکه با یکبار مصرف اثر خود را تا پایان آمیزش حفظ نموده و نیازی به استفاده مجدد ندارند.

خرید ژل روان کننده

همانطور که گفته شد لوبریکانت‌های بر پایه آب رایج ترین نوعی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از محصولات خود در انواع مختلفی توسط برند های محصولات زناشویی تولید شده‌اند و انتخاب هر نوع بر اساس نیاز افراد در رابطه موجب لذت و کیفیت بیشتر آمیزش جنسی خواهد شد. در ادامه محبوب ترین مدل‌های مورد استفاده معرفی خواهند شد.

معرفی ژل روان کننده

ژل‌ روان کننده به طور کلی در مدل‌های کلاسیک و میوه‌ای با رایحه‌های متنوع از رایج ترین نوع مورد استفاده افراد هستند. این دسته از محصولات ضمن رفع خشکی واژن با کاهش درد بانوان در حین رابطه موجب رضایت بیشتر طرفین شده و لذت بیشتری را برای افراد به همراه دارند. با از بین رفتن مشکل خشکی واژینال امکان اجرای بسیاری از پوزیشن‌های جنسی نیز برای افراد فراهم شده و بنابراین تنوع و کیفیت در رابطه افزایش می‌یابد. در کنار روان سازی دخول آرامش روانی برای افراد به ویژه بانوان فراهم شده و این مسئله دیگر نکته مثبت استفاده از این نوع محصولات است. ژل‌های روان کننده علاوه بر رابطه جنسی، در پزشکی و معاینات واژینال و مقعدی نیز کاربرد داشته و موجب سهولت بیشتر معاینه و همچنین کاهش درد و آسیب‌های ناشی از آن برای بیمار می‌شوند. این محصولات در سونوگرافی نیز کاربرد دارند.

خرید ژل تاخیری

این مدل با نام ژل تاخیری همانطور که از نامش پیداست علاوه بر خاصیت روان کنندگی، باعث ایجاد تاخیر در انزال نیز می‌شود. وجود ماده تاخیری در این ژل موجب ایجاد بی‌حسی موضعی در آلت تناسلی مردانه شده و انزال را به تعویق می‌اندازد. مشکل زود انزالی یکی از شایع ترین معضلات جنسی در میان مردان است که موجب کاهش کیفیت رابطه جنسی شده و سردی بانوان را نیز به دنبال دارد. در نتیجه برای حفظ کیفیت رابطه جنسی باید نسبت به برطرف سازی این مورد اهمیت نشان داد. یکی از موثر ترین راهکارها استفاده از محصولات تاخیری است که اثرگذاری سریع و نحوه مصرف آسانی دارند. ژل‌های تاخیری از محبوب ترین گزینه‌های موجود هستند که هم درد بانوان را کاهش داده و انزال آقایان را به تاخیر می‌اندازند؛ در نتیجه با یک تیر دو نشان را زده و زوجین موفق به داشتن تجربه‌ای لذت بخش و طولانی مدت می‌شوند.

برای افرادی که دغدغه شان در حوزه مسائل جنسی افزایش مدت زمان رابطه است، استفاده از این نوع ژل توصیه می‌شود.

ژل آنتی باکتریال

بهداشت جنسی یکی از مهم ترین مسائلی است که در هنگام آمیزش جنسی باید در نظر گرفته شود. ژل‌ آنتی باکتریال در واقع محصولاتی هستند برای رفع این دغدغه در رابطه جنسی؛ چرا که دارای خاصیت ضدقارچ و آنتی باکتریالی بوده و این مسئله باعث کاهش خطر ابتلا به عفونت‌ها و بیماری‌های مقاربتی می‌شود. این مدل لوبریکانت برای روان کنندگی و در عین حال حفظ بهداشت جنسی یک گزینه مناسب است. برندهای مختلفی تولیدکننده این نوع محصولات هستند که اصولا این نوع لوبریکانت‌ها با رایحه های مطبوع و متنوعی ارائه شده‌اند که موجب از بین رفتن بوی ناخوشایند ناحیه تناسلی نیز می شوند. بنابراین یک گزینه مناسب برای تجربه رابطه‌ای لذت بخش و در عین حال آسودگی خیال از بابت سلامت جنسی می‌باشند.

نحوه مصرف ژل‌های روان کننده بر پایه آب

نکته مهم در هنگام استفاده از این گونه محصولات، نحوه صحیح مصرف است که باعث مشاهده نتیجه دلخواه می‌شود. در این راستا بهتر است هنگام استفاده به مراحل زیر توجه نمود:

  •     پیش از مصرف لازم است که حتما فرد دستان خود را با آب و صابون بشوید.
  •     بهتر است که یک پارچه یا حوله تمیز را پهن نموده و پس از دراز کشیدن روی آن اقدام به استفاده از ژل شود.
  •     10 الی 15 دقیقه پیش از شروع آمیزش باید مقدار لازم از ژل روی دست ریخته شود و پس از مالش و هم دما نمودن آن با دمای بدن، به ناحیه تناسلی مالیده و ماساژ داده شود.
  •     اطراف واژن، دهانه آن و همچنین آلت تناسلی مردانه نقاطی هستند که باید به طور کامل به ژل آغشته شوند.
  •     مقدار مورد نیاز پس از یک الی دوبار استفاده مشخص شده و افراد قادر به تعیین مقدار مناسب خود خواهند بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۱۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان