//
کدخبر: ۴۰۲۵۹۱ //
لیزر| لیزر بیکینی

آیا لیزر بیکینی دردناک است؟ | کارهایی که باید قبل از لیزر بیکینی انجام دهید

لیزر مانع رشد فولیکول‌های مو می‌شود و در جلسات مختلف می‌تواند فولیکول‌ها را در فاز استراحت از بین ببرد. همانطور که می‌دانید سرعت رشد موهای زائد در زنان بسیار بیشتر از مردان است به همین دلیل استفاده از دستگاه لیزر در زنان بسیار رایج‌تر است.

آیا لیزر بیکینی دردناک است؟ | کارهایی که باید قبل از لیزر بیکینی انجام دهید
به گزارش فرتاک نیوز،

موهای زائد در بخش‌های مختلفی از بدن رشد می‌کنند و این موضوع ممکن است برای برخی آزار دهنده باشد به همین دلیل به دنبال روش‌های مختلفی برای شیو و از بین بردن آن‌ها هستند. از قدیم تا به امروز روش‌های بسیاری برای شیو و حذف موهای زائد بدن به وجود آمده که تیغ، اپیلاسیون، وکس، پودر، کرم موبر از رایج‌ترین روش‌ها هستند. اما یکی از بهترین و کم‌عارضه‌ترین روش‌های حذف موهای زائد بدن، لیزر است.

لیزر مانع رشد فولیکول‌های مو می‌شود و در جلسات مختلف می‌تواند فولیکول‌ها را در فاز استراحت از بین ببرد. همانطور که می‌دانید سرعت رشد موهای زائد در زنان بسیار بیشتر از مردان است به همین دلیل استفاده از دستگاه لیزر در زنان بسیار رایج‌تر است.

یکی از نواحی که بیشترین متقاضی لیزر موهای زائد را دارد، بیکینی است که در ادامه به شرح نکات مراقبتی قبل و بعد از لیزر بیکینی و تعداد جلسات آن می‌پردازیم.

نکات مهم مراقبتی قبل از لیزر بیکینی

  •     قبل از لیزر بیکینی نباید ناحیه مورد نظر تحت تابش نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.
  •     برای تمیز کردن و شست‌وشوی این ناحیه از شوینده‌های فاقد عطر و مواد شیمیایی استفاده کنید.
  •     دو هفته قبل از لیزر موهای زائد از مصرف سیگار و دخانیات دوری کنید.
  •     از یک هفته قبل از لیزر از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
  •     یک هفته قبل از لیزر بیکینی کرم‌های لایه‌بردار استفاده نکنید چرا که موجب حساسیت بالای پوست بدن می‌شود.
  •     از یک ماه قبل از لیزر نباید اپیلاسیون، وکس یا شیو کنید. فقط یک روز قبل از لیزر باید ناحیه مورد نظر را با تیغ شیو کنید.

 

نکات مهم مراقبتی بعد از لیزر بیکینی

  •     به هیچ عنوان نباید بعد از لیزر از شوینده استفاده کنید، شوینده‌های بهداشتی حاوی مواد شیمیایی و آلرژی زا هستند.
  •     تا 10 روز در معرض آفتاب قرار نگیرید و هر 4 ساعت یک‌بار از ضدآفتاب سازگار با پوست بدنتان استفاده کنید.
  •     در 24 ساعت اول استحمام با آب سرد و بدون مواد شوینده باید انجام شود.
  •     تا 48 ساعت بعد از لیزر بیکینی از فعالیت‌های سنگین که موجب عرق کردن بدن می‌شوند خودداری کنید.
  •     آب فراوان بنوشید و به نکات مراقبتی بعد از لیزر توجه کنید.
  •     بعد از لیزر بیکینی از پوشیدن لباس‌های تنگ و پلاستیکی خودداری کنید.
  •     تا دو روز بعد از لیزر از رفتن به استخر خودداری کنید، کلر می‌تواند باعث افزایش حساسیت و آلرژی پوست شما شود.

هر جلسه بیکینی چقدر طول می‌کشد؟

یکی از رایج‌ترین و شایع‌ترین نواحی که می‌توان به کمک دستگاه لیزر موهای زائد آن را از بین برد، بیکینی است. موهای زائد بیکینی را می‌توان همانند زیربغل، دست‌ها، پاها و صورت با دستگاه لیزر برای مدت زمان طولانی از بین برد. مدت زمان جلسات لیزر بیکینی با سایر نواحی بدن تفاوت بسیاری دارد، میانگین مدت زمان برای هر جلسه لیزر بیکینی با توجه به نوع دستگاه حدود 5 تا 15 دقیقه است.

آیا لیزر بیکینی دردناک است؟

لیزر موهای زائد بدن کمی با سوزش و التهاب همراه است، سوزش پوست در زمان متوقف کردن رشد فولیکول‌های مو بیش از هر زمان دیگری است. میزان درد و سوزش به مقاومت بدنی و آستانه تحمل فرد بستگی دارد، افراد بسیاری هستند که هیچ درد و سوزشی حس نمی‌کنند و این موضوع نشان دهنده مقاومت بدنی بالای آن‌ها است. میزان سوزش آن مانند نیشگون گرفتن یا تماس با سطحی زبر است.

توقعاتی که باید از نتایج لیزر بیکینی داشت

امروزه برخلاف گذشته دستگاه‌های جدیدی وارد بازار می‌شوند که با خنک کننده همراه هستند و در طی جلسات هیچ درد و التهابی حس نخواهید کرد.

توقعاتی که باید از نتایج لیزر بیکینی داشت

لیزر بیکینی هم مانند سایر نواحی بدن در اولین جلسه شاید نتیجه معقولی به شما ندهد، برای رسیدن به یک نتیجه منطقی و معقول باید دوره درمان را تکمیل کنید تا رشد فولیکول‌های مو متوقف شود. لیزر موهای زائد بدن یک روش دائمی است که علاوه بر بیکینی برای سایر نواحی بدن هم استفاده می‌شود. این روش مانند سایر روش‌های درمانی در کنار عوارض و معایبی که دارد دارای مزایای بسیاری است.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر بیکینی

عوامل بسیاری می‌تواند روی تعداد جلسات لیزر بیکینی تاثیرگذار باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ضخامت موها، تراکم موها در ناحیه بیکینی، نوع دستگاه، تخصص و مهارت پزشک، کلینیک مورد نظر و سایر عوامل اشاره کرد.

هرچه وسعت ناحیه بیشتر باشد قطعا به مدت زمان و جلسات بیشتری نیاز خواهید داشت، میانگین تعداد جلسات لیزر بیکینی برای هر فردی بین 4 تا 6 جلسه است.

جمع بندی

موهای زائد بدن مانند موی سر رشد طبیعی دارد و بعد از اولین جلسه لیزر نباید توقع داشت رشد آن‌ها متوقف می‌شود. معمولا چند هفته بعد از اولین جلسه متوجه کاهش حجم و تراکم موهای زائد بدن در ناحیه بیکینی خواهید شد که نشان دهنده موفقیت‌آمیز بودن لیزر است.

در حال حاضر از بین بردن موهای زائد بیکینی یکی از مشکلات اصلی بانوان است که با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی و استفاده از دستگاه‌های به روز و مدرن راه و روش‌های بسیاری برای آن به وجود آمده است.

کلینیک صدف برای لیزر موهای زائد بیکینی و سایر نواحی بدن از بهترین و جدیدترین دستگاه‌ها استفاده می‌کند و همین موضوع باعث افزایش رضایت مراجعین شده است. استفاده از دستگاه‌های جدید و به روز عوارض ناشی از لیزر بیکینی را کاهش می‌دهد، با توجه به بلاگ لیزر بیکینی در کلینیک صدف : لیزر هم مانند دیگر عمل‌های زیبایی با کمی درد و سوزش همراه است. درد و سوزش آن تنها در زمان انجام لیزر بوده و بعد از آن به هیچ عنوان دردی را حس نمی‌کنید. در بسیاری از کلینیک‌های درمانی برای کاهش درد و سوزش ناشی از لیزر از پمادهای مخصوص استفاده می‌کنند. در رابطه با سوختگی هم همانطور که در این مطلب عنوان کردیم، اگر لیزر موهای زائد شما به دست یک پزشک نابلد و غیرحرفه‌ای انجام شود احتمال سوختگی پوست شما وجود خواهد داشت. سوختگی پوست می‌تواند با توجه به شدت دستگاه متفاوت باشد. در صورت سوختگی از پمادهای تسکین دهنده و مخصوص سوختگی استفاده کنید تا اثرات این سوختگی را کاهش دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۵۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان