//
کدخبر: ۳۹۹۵۴۲ //

دیابتی ها با این گیاه قند خون شان را کنترل کنند

گیاه igneus Costus که به عنوان گیاه انسولین در هند شناخته می شود، متعلق به خانواده Costaceae (زنجبیل) است.

دیابتی ها با این گیاه قند خون شان را کنترل کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

Costus igneus یک گیاه دارویی بومی برزیل است و در جنوب هند نیز به صورت خودرو رشد میکند.

این گیاه از خانواده زنجبیلیان مارپیچی ( Costaceae  ) می باشد.  C. igneus گیاهی راست قامت ، همیشه سبز ، دارای برگ های ساده متناوب یک در میان کشیده و دراز و دوکی شکل در طول با رگه های موازی ، به رنگ سبز تیره. برگها به صورت مارپیچ مرتب در اطراف ساقه قرار گرفته اند. دارای گل های نارنجی مخروطی شکل که در نوک ساقه ظاهر می شوند.

costus به عنوان آتشین نرده بان پله ای، پرچم مارپیچی و همچنین به گیاه انسولین معروف است. C. igneus شامل رزینوئید و آلکالوئیدهایی به نام سوسورین اینولین و رزین است غربالگری پی در پی از مواد شیمیایی برگ  C. igneus  نشان داد که سرشار از پروتئین، آهن و ترکیبات آنتی اکسیدان مانند اسید اسکوربیک آلفا توکوفرول بتاکاروتن ترپنوئید استروئید و فلاونوئید است. همچنین برگ ان  حاوی %2/21فیبر %6/1سیکلوهگزان%33/1استن% 95/2اتانول است.

Costus در هندبرای کنترل سطح قند خون و دیابت استفاده میشود مردم با خوردن روزانه یک برگ از ان قندخون خود را پایین نگه میدارند کل گیاه به دلیل ویزگی ضددیابتی ممانعت از ابتلا به بیماری ها و حفاظت از مغز که موجب افزایش طول عمر میشود استفاده میشود. سمیت (خوردن بیش از حد) آن باعث مرگ و میر یا اختلالات رفتاری نمیشود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۹۵۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان