//
کدخبر: ۳۹۷۸۴۷ //

مراقب باشید؛ بیماری جدیدی که در حال شیوع در دنیاست

افراد زیادی برای اولین بار دچار این مرض می‌شوند به‌خصوص در طول پنج تا هفت سال گذشته یا بیشتر.

 مراقب باشید؛ بیماری جدیدی که در حال شیوع در دنیاست
به گزارش فرتاک نیوز،

چند سالی است در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر عطسه، سرفه یا گرفتگی بینی، بیماری کووید تعبیر می‌شود.

با این حال برای تعدادی زیادی از بزرگسالان در دهه‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ میلادی این علائم نشانه‌هایی از چیزی است که پیش از این هرگز با آن مقابله نکرده‌اند: آلرژی فصلی.

دکتر کلیفورد باست، متخصص آلرژی در نیویورک گفت: «آنچه من می‌بینم این است که افراد زیادی برای اولین بار دچار آلرژی می‌شوند به‌خصوص در طول پنج تا هفت سال گذشته یا بیشتر.» وی تاکید کرد که بیماران جدید همیشه می‌گویند که نمی‌دانند چطور این اتفاق برای آن‌ها به یکباره پیش آمده است.

دکتر مایکل فام متخصص آلرژی و ایمونولوژیست در سانفرانسیسکو نیز متوجه این این روند شده است.

فام گفت: «ما بیمارانی داریم که به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند که این مشکل را در گذشته نداشتند. اما اکنون آن‌ها علائم آلرژی را دارند یا علائم آلرژی آن‌ها به‌طور قابل توجهی بدتر شده است.»

به نظر می‌رسد یکی از عوامل اصلی آلرژی فصلی در بزرگسالان تغییر آب و هوا باشد.

دکتر نیلو تامالا، متخصص گوش، حلق و بینی توضیح می‌دهد که با افزایش دمای هسته‌ زمین، در اوایل سال زمین گرم می‌شود و درختان را از خواب زمستانی بیدار می‌کند و باعث می‌شود زودتر از همیشه گل دهند و گرده تولید کنند.

تنها این موضوع باعث افزایش گرده‌ها در هوا نیستند بلکه احتراق سوخت‌های فسیلی که به‌عنوان یکی دیگر از دلایل گرم شدن کره زمین شناخته می‌شود باعث افزایش دی اکسید کربن می‌شوند. با افزایش سطح دی‌اکسید کربن گیاهان و درختان گرده بیشتری تولید می‌کنند.

دکتر استنلی فاینمن، متخصص آلرژی در آتلانتا و سخنگوی کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی این پدیده را «طوفان گرده» می‌نامد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۷۸۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان