//
کدخبر: ۳۹۴۹۰۹ //
خواص خرما

با خواص خرما آشنا شوید | آیا از خواص معجزه آسای خرما اطلاع دارید ؟

خرما که با نام رطب هم شناخته می شود میوه ای شیرین و مقوی است که خواص درمان بسیاری دارد.

با خواص خرما آشنا شوید | آیا از خواص معجزه آسای خرما اطلاع دارید ؟

 از مهم ترین خواص خرما می توان به جوان سازی پوست صورت، مناسب برای بدنسازی، افزایش قوای جنسی مردان، درمان میگرن، درمان سرماخوردگی و گلودرد، سلامت کبد، کاهش چربی خون و سلامت دستگاه گوارش اشاره کرد، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات خرما در ادامه همراه ما باشید.

خواص خرما

خاصیت های خرما

جوان سازی پوست صورت

یکی از دلایلی که خرما برای از بین بردن چین و چروک های پوست استفاده می شود این است که این میوه دارای مقادیر مناسبی از ویتامین C و ویتامین D می باشد که به همین دلیل می تواند باعث کاهش یافتن چین و چروک های روی پوست شود.

علاوه بر این نتیجه تحقیقات نشان داده است که هسته خرما هم دارای انواع فیتوهورمون می باشد که همین هورمون های گیاهی می توانند به جوان سازی پوست کمک کنند و روند پیری زودرس پوست را به تعویق بیندازند.

مناسب برای بدنسازی

ورزشکارهایی های که ورزش های سنگین انجام می دهند به دلیل صرف انرژی زیاد به مواد غذایی نیاز دارند که انرژی کافی را در بدن جایگزین کند. خرما به دلیل وجود قندهای طبیعی مثل فروکتوز و گلوکز یک گزینه مناسب برای فراهم کردن انرژی بدن است.

علاوه بر این در ورزش های سنگین مثل بدنسازی و پرورش اندام شما به مواد غذایی نیازمند هستید که روند ساخت و تقویت عضلات را تسریع کنند. خرما به دلیل وجود منبع غنی کربوهیدرات می تواند یک گزینه مناسب برای ورزشکاران باشد.

قوای جنسی مردان

خرما خواص زیادی برای درمان مشکلات جنسی مردان دارد، نتیجه تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف خرما می تواند اختلالات جنسی را درمان کند. ضمن اینکه فلاونوئید ها یا همان ترکیبات شیمیایی گیاهی موجود در خرما به افزایش تعداد اسپرم ها و درمان ناباروری در مردان نیز کمک می کند.

در طب سنتی برای درمان ناباروری معجونی از خرما، شیر و عسل توصیه می شود. برای تهیه این معجون طبیعی شیر بز را بجوشانید سپس یک عدد خرما را له کنید و به همراه نصف قاشق غذاخوری عسل طبیعی به شیر اضافه کنید. پس از اینکه شیر خنک شد آنرا میل کنید.

درمان میگرن

جالب است بدانید که مصرف خرما می تواند به درمان سردردهای شدید و مزمن مثل میگرن کمک کند. خرما دارای مقادیر بسیار زیادی از ویتامین های گروه B می باشد و به همین دلیل می تواند به تسکین یافتن سردردهای میگرنی کمک کند.

درمان سرماخوردگی و گلودرد

برای درمان بیماری های مثل سرماخوردگی، گلو درد و تب هم می توانید از خرما استفاده کنید. برای این منظور یک کاسه شیر را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید، سپس ۵ عدد خرما به کاسه شیر اضافه کنید و آنرا از روی حرارت بردارید. پس از اینکه شیر خنک شد آنرا میل کنید.

سلامت کبد

یکی از خاصیت های مهم خرما این است که می تواند به سلامت و محافظت از کبد کمک شایانی کند. مصرف مرتب و صحیح خرما در یک رژیم غذایی سالم می تواند باعث پیشگیری از بیماری های شایع کبدی مثل کبد چرب شود.

علاوه بر این مصرف خرما باعث می شود روند سم زدایی کبد سریع‌تر انجام شود. توصیه می شود برای گرفتن بهترین نتیجه تعدادی خرما را از شب تا صبح داخل یک لیوان آب جوشیده شده قرار دهید و صبح عصاره آن را میل کنید.

کاهش چربی خون

نتیجه مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد که خرما به دلیل اینکه دارای مقادیر سرشاری از فیبر و انواع آنتی اکسیدان ها می باشد می تواند به کاهش یافتن سطح کلسترول و تری گلیسیرید بالا خون کمک شایانی کند.

سلامت دستگاه گوارش

خرما از میوه هایی می باشد که اگر در یک رژیم غذایی صحیح قرار بگیرد، خاصیت های بسیار زیادی برای سلامتی دستگاه گوارش دارد. مصرف خرما برای درمان زخم معده، تقویت باکتری های مفید موجود در معده و سلامت کلی دستگاه گوارش مفید است.

زیان های خرما

ایجاد آلرژی و حساسیت

اگر با مصرف خوراکی یا موضعی خرما دچار واکنش های آلرژیک مثل تورم زبان، خارش و قرمز شدن چشم ها شدید شما به خرما حساسیت دارید و باید از مصرف خرما صرف نظر کنید یا با مشورت یک متخصص تغذیه خرما مصرف کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۴۹۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان