//
کدخبر: ۳۹۴۱۱۸ //

تو تعطیلات عید دچار اضافه وزن شدی؟ این مطلب رو از دست نده راه چاره ات اینجاست

تعطیلات نوروز، علاوه بر تمام زیبایی‌ها و جذابیت‌هایی که دارد، مشکلاتی را نیز به همراه دارد. یکی از این مشکلات، افزایش وزن ناشی از پرخوری و کم‌تحرکی است.

تو تعطیلات عید دچار اضافه وزن شدی؟ این مطلب رو از دست نده راه چاره ات اینجاست
به گزارش فرتاک نیوز،

خوردن آجیل، شیرینی‌جات و تنقلات رنگارنگ در مهمانی‌ها و دید‌وبازدید‌های عید و همچنین کم‌تحرکی باعث می‌شود در مدت ۱۳ روز عید بسیاری از افراد دچار اضافه وزن شوند. با اتمام تعطیلات نوروزی اکثر افراد قصد پایین آوردن وزن خود را دارند تا مجددا به شرایط ایده‌آل بدنی خود دست پیدا کنند. هرچند برای بسیاری از افراد پایین آوردن وزن اضافه شده کمی دشوار است اما می‌توان به راحتی با چند روش ساده به تناسب اندام مناسب کمک کرد.

منطقی است که در تعطیلات نوروز برنامه غذایی و عادات غذایی دچار تغییراتی شود بنابراین بعد از پایان تعطیلات در اولین گام باید این برنامه را دوباره به حالت قبل و به صورت منظم درآورد. در ادامه راه‌هایی برای تنظیم برنامه غذایی و کاهش وزن ارائه می‌شود:

اهمیت صبحانه در لاغری و کاهش اشتها

صبحانه در میانِ وعده‌های غذایی اهمیت بالایی دارد چرا که افراد می‌توانند با خوردن یک صبحانه درست و اصولی اشتهای خود را کنترل کنند.

خوردن مواد غذایی پروتئینی در وعده صبحانه می‌تواند به کنترل اشتهای شما در ساعت بعدی روز کمک کند و حتی باعث می‌شود شما وعده ناهار با حجم کمتری بخورید و زودتر سیر شوید. برای مثال می‌توانید در وعده صبحانه عدسی، املت، اوت‌میل، تخم مرغ پخته و... میل کنید.

NTtHKGZ8FeSh

ورزش صبحگاهی

صبح پیش از آنکه آماده رفتن به محل کار خود شوید حتی اگر شده برای مدت ۱۰ دقیقه ورزش کنید همین ده دقیقه کمک می‌کند سوخت و ساز بدن شما نسبت به روزهایی که در ایام عید تحرک کافی نداشتید بیشتر شود.

اگر فرصت بیشتری برای ورزش کردن دارید از آن غافل نشوید چرا که قطعا به چربی‌سوزی و لاغری کمک خواهد کرد.

تاثیر خوردن میوه و سبزیجات در لاغری

از خوردن میوه و سبزیجات غافل نشوید. می‌توانید به همراه غذای خود کمی سبزی میل کنید سبزیجات به دلیل وجود فیبر باعث سیری شما شده و در نتیجه سبب می‌شود غذای کمتری بخورید. خوردن میوه‌های نظیر سیب و گلابی نیز پیش از وعده غذای شما را سیر نگه می‌دارد و در نتیجه بعد از خوردن این میوه‌ها میل کمتری به خوردن غذا وجود خواهد داشت.

همچنین خوردن لیمو ترش در کنار غذا می‌تواند به کاهش اشتها کمک کند. لیمو ترش به دلیل اینکه یک میوه قلیایی است به حرکات روده کمک کرده و سبب لاغری می‌شود.

میوه و سبزیجات

میان وعده‌هایی که اشتها را کم می‌کنند

علاوه بر خوردن میوه‌ها که به دلیل داشتن فیبر و قند موجب احساس سیری و کم شدن اشتها می‌شوند ماست چکیده نیز می‌‌تواند اشتهای شما را کم کند. خوردن یک پیاله ماست چکیده در میان وعده به دلیل دارا بودن پروتئین باعث می‌شود احساس سیری طولانی مدت داشته باشید. بنابراین خوردن ماست چکیده می‌تواند اشتهای شما را برای خوردن غذا کمتر کند.

پیاده‌روی ارزان‌ترین ورزش برای لاغری

یکی از ورزش‌های تاثیرگذار در لاغری که به خصوص روی آب شدن شکم تاثیر می‌گذارد، پیاده‌روی است. لازم نیست برای این ورزش تجهیزات خاصی داشته باشید کافی است کفش راحتی بپوشید و بعد از اتمام کار بخش‌هایی از مسیر را پیاده بروید تا از سوزاندن کالری‌های اضافه بدن لذت ببرید و تاثیر آن را ببینید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۴۱۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان