//
کدخبر: ۳۹۱۸۰۱ //

آیا روزه گرفتن برای افراد مبتلا به بیماری چشمی مضر است؟ + نکات بسیار مهم

آیا روزه گرفتن برای افراد مبتلا به بیماری چشمی مضر است؟ سوالی که بسیاری از ما ممکن است درباره آن دچار سوءتفاهم شویم.

آیا روزه گرفتن برای افراد مبتلا به بیماری چشمی مضر است؟ + نکات بسیار مهم
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمدرضا فرتوک زاده اظهارداشت:یکی از سئوالات متداول مردم این است که آیا چشم به هنگام روزه داری آسیب می بیند یا خیر. وی افزود: یک گروه از افراد که دچار بیماری آب سیاه پیشرفته هستند و فشار چشم بالاست، نباید روزه بگیرند.

زیرا در اثر نوسان فشار ناشی از روزه داری و هنگام افطار که فشار بدن بالا می رود، موجب می شود که بقایای باقی مانده از بینایی آنها از بین برود.

این فوق تخصص پیوند قرنیه به گروه دوم از افراد جامعه اشاره کرد که شبکیه چشم آنها در اثر بیماری قند و پرفشاری خون دچار ضایعات عروقی شده و ممکن است در اثر نوسانات روزه داری، چشم آنها آسیب ببیند و دچار خونریزی شود.

فرتوک زاده تاکید کرد:برای گروه دوم نیز توصیه می شود که روزه نگیرند.

وی به گروه سوم از افرادی اشاره کرد که بینایی آنها در اثر روزه داری دچار مشکل می شود و افزود:این افراد کسانی هستند که نمره چشم آنها خیلی بالاست و ممکن است در اثر روزه داری، بینایی آنها آسیب ببیند.

بیماری چشمی

 آیا چشم به هنگام روزه داری آسیب می بیند یا خیر؟

فرتوک زاده همچنین به افرادی اشاره کرد که دچار خشکی چشم هستند و گفت:این افراد که تعدادشان خیلی کم است، می توانند با استفاده از اشک مصنوعی و قرار گرفتن در محیط مربوط، از تشدید خشکی چشم جلوگیری کنند. زیرا روزه داری با کم شدن آن آب بدن همراه است و می تواند برای این قبیل افراد مشکلاتی به وجود بیاورد.

این استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص افراد عینکی که از بالا رفتن نمره چشم در اثر روزه داری سئوال می کنند، افزود:افرادی که نمره چشم شان زیر 10 است، هیچ اتفاقی برای آنها نمی افتد ولی کسانی که نمره عینک شان بالای 10 است، ممکن بینایی چشم شان کمتر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۱۸۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان