//
کدخبر: ۳۹۰۳۷۶ //

۲۰ منبع طبیعی و غنی برای تقویت کلاژن پوست و به دست آوردن جوانی و زیبایی

ارتباط مستقیم بین رژیم غذایی و منابع خوراکی کلاژن ساز با سلامت و زیبایی پوست وجود دارد. برای حفظ جوانی پوست، بهتر است از منابع خوراکی کلاژن ساز آگاه شوید.

20 منبع طبیعی و غنی برای تقویت کلاژن پوست و به دست آوردن جوانی و زیبایی
به گزارش فرتاک نیوز،

کلاژن، همان چیزی که نامش را با هر جستجو برای راه ضد پیری پوست و صورت، می بینید و برایتان تکرار می شود همیشه در مکمل ها و داروهای موجود در بازار یافت نمیشود و مثل همیشه خداوند پاسخ هر نیاز ما را در طبیعت شگفت انگیزش قرار داده است پس آنها را شناخته و مصرف کنید تا هرچه بیشتر در حفظ زیبایی و جوانی صورت خود توانا باشید.

1- گوشت روی استخوان 

استخوانها حاوی بافت ژله ای اند که هنگام جوشیدن در آب آزاد می شود، همچنین کلاژن موجود در مرغ و بوقلمون برای سلامت استخوان ها و پوست مفید است؛ البته گوشت مرغ و دام ارگانیک که به طور طبیعی پروش یافته اند.

استیک گوشت

2- برگ های سبز تیره سبزیجات 

همه ما می‌دانیم سبزیجات غنی از مواد مغذی هستند اما ممکن است ندانیم که می توانند از تجزیه کلاژن جلوگیری کنند کلروفیل و ویتامین ث موجود در گیاهان به افزایش کلاژن کمک می کند علاوه بر اینها کلروفیل فعالیت آنتی اکسیدانی قوی برای مبارزه با را رادیکال های آزاد و آسیب یو وی که منجر به پیری زود رس می شوند می کنند.

برگ سبزیجات تیره

3- میوه و سبزیجات قرمز 

لیکوپن موجود در این میوه و سبزیجات تولید کلاژن را بالا می برد بنابراین باید سعی کنید در رژیم تان فلفل قرمز، سیب زمینی، هویج، گوجه پخته شده بگنجانید.

کلاژن پوست

4- مرکبات 

مرکبات حاوی ویتامین ث هستند که به پیوند اسید آمینه و با سازی پوست کمک می کند این فرایند برای تشکیل کلاژن لازم است ویتامین ث پوست را در برابر سموم محافظت می کند و در تجزیه کلاژن نقش دارد بنابراین لیمو، پرتقال، گریپ فورت بخورید.

میوه ها

5- تخم کدو 

تخم کدو منبع روی است و به عنوان آنتی بیوتیک برای تشکیل کلاژن عمل می کند هم چنین روی فرایند التیام را بالا می برد و غشای سلول را سالم نگه می دارد روی در اسفناج، لوبیا قرمز، گردو، بادام یافت می شود.

خواص کدو

6- تخم مرغ 

تخم مرغ یکی دیگر از منابع طبیعی کلاژن است. پوست تخم مرغ و زرده آن حاوی کلاژن هستند. در حقیقت، استفاده از پوست تخم مرغ یک درمان طبیعی برای افزایش سلامت مفاصل به خاطر محتوای سلول های سازنده کلاژن است. علاوه بر این، تخم مرغ نیز دارای مقدار بالایی از گوگرد است که برای تولید کلاژن لازم است گوگرد به حذف سموم از بدن کمک می کند.

تخم مرغ

7- هویج 

نه تنها برای درمان آکنه، بلکه برای سنتز کلاژن به دلیل محتوای بالای ویتامین آ خوب هستند. در حقیقت، هویج کمک می کند تا کشش پوست افزایش یابد، کلاژن را احیا میکند و جریان خون به پوست را افزایش می دهد. مصرف هویج تولید چربی را کاهش می دهد.

خواص هویج

8- سیر 

زمانی که به دنبال منابع طبیعی کلاژن هستید، نباید از سیر صرف نظر کنید. در حقیقت سیر غنی از اسید لیپوئیک، گوگرد و تائورین است و می تواند به بازسازی کلاژن که طی سال ها از دست رفته است، کمک کند. می توانید سیر را در بسیاری از غذاها داشته باشید.

سیر

9- ماهی 

ماهی حاوی پرولین و گلیسین است اگر نیاز به کلاژن ندارید باز هم ماهی بخورید چون امگا3 به کاهش التهاب وخواب کمک می کند و منبع ویتامین د است.

کلرلا:کرم رتینول به دلیل اینکه غنی از ویتامین آ است تولید کلاژن را بالا می برد کلرلا نوع طبیعی رتینول است که به صورت پودر، قرص یافت می شود.

فواید ماهی

10- اسپیرولینا 

طبق مطالعه، اسپیرولین نوعی جلبک آبی - سبز است که می تواند به عنوان مکمل بهداشتی به کار رود. علاوه بر غنی بودن در آهن، یک قاشق چای خوری از اسپیرولین نیز حاوی محتویات بالایی از مشتقات گلایسین و پرولین است. اسپیرولین منبع بزرگی از مس نیز هست که یکی از مهم ترین مواد معدنی تولید کلاژن است. تنها عیب مکمل های غذایی این است که آن ها می توانند کمی گران قیمت باشند و طعم خوبی ندارند.

اسپیرولین

11- غذاهای گوگردی 

مطالعات نشان داده رژیم غنی از گوگرد - کلاژن بیشتری تولید کرده است. غذاهای حیوانی مثل تخم مرغ، گوشت گاو، مرغ و محصولات لبنی، همه منابع بزرگی از گوگرد و برای تولید کلاژن مورد نیاز هستند. هم چنین مهم است گوگرد سبزیجات را مصرف کنید. برخی از منابع غنی سبزیجات، سیر، بروکلی، پیاز، کلم بروکسل، کلم و غیره هستند.

غذاهای گوگردی

12- ژلاتین 

اگر به دنبال منابع طبیعی کلاژن هستید، بهتر از ژلاتین پیدا نخواهید کرد. در واقع، ژلاتین نوعی از کلاژن است که با جوشاندن بافت های ارتباطی حیوانات ایجاد می شود. سپس کلاژن آزاد و خشک می شود. علاوه بر این هضم و جذب ژلاتین آسان است. هنگام خرید ژلاتین باید به کیفیت توجه کنید. ژلاتین گیاهی بخورید.

ژله

13- روغن سبز و سیاه زیتون 

روغن های زیتون یکی از بهترین روش ها برای بهبود پوست است زیتون های سیاه یا سبز گوگرد بالایی دارند سولفور برای مقابله با برخی بیماری های پوستی مانند درماتیت، به کار می رود. آلوئه ورا به کاهش آکنه، خارش پوست و جلوگیری از وقوع انسداد منافذ کمک کند.

آکنه به عنوان بیماری پوستی شناخته می شود که منجر به جوش های سر سیاه، جوش ها، و ملتهب شدن تکه های پوست می شود. گوگرد در بسیاری از محصولات پوست مانند، صابون و لوسیون، پاک کننده ها پیدا کنید. علاوه بر آن، متابولیسم را نیز افزایش می دهد.

روغن زیتون

14- بذر کتان و گردو 

بذر کتان منبع اسیدهای چرب امگا 3 و فیبر هستند. از آنجا که سلول های پوست توسط یک لایه چربی پوشانده می شوند، لایه چربی قوی تر می شود و به کاهش خطوط و چروک کمک می کند. علاوه بر این اسیدهای چرب، امگا 3 به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ورشد مغز کمک می کنند.

با آسیب زدن به پوست، تابش بیش از حد اشعه یو وی جهش های ژنتیکی ایجاد شده که منجر به سرطان پوست می شود. باید غذاهایی را مصرف کنید که حاوی مقدار زیادی امگا 3 هستند، و باعث افزایش تولید کلاژن، کاهش خطرات سرطان پوست شود. بذر کتان نیز غنی از گوگرد هستند، که برای تولید کلاژن نیز ضروری است.

بذر کتان

15- لیمو و پرتقال 

ویتامین ث موجود در پرتغال، لیمو به افزایش تولید کلاژن کمک می کند. در حقیقت ویتامین ث یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند آسیب شدید و رادیکال را کاهش دهد. دیگر میوه های غنی ویتامین ث پرتقال، توت فرنگی، آناناس، و انبه هندی هستند. ویتامین ث آفتاب سوختگی پوست را به طور طبیعی کاهش می دهد.

پرتقال

16- محصولات سویا 

ژنیسستئین هورمون گیاهی است که در سویا موجود و در بهبود تولید کلاژن مؤثر است.

سویا

17- کلم 

انواع مختلفی کلم وجود دارد آنتی اکسیدان هایی مثل تیوسیانات، لئوتئین، زاگزانتین دارد الاستیسیته پوست را بهبود می بخشد. کلم حاوی اسید فولیک، فیبر، ویتامین ب، آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، منگنز نیز هست همچنین ویتامین ک موجود متابولیسم را افزایش و احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد

کلم

18- آلو 

یکی از علل اصلی سالخوردگی پوست، رادیکال های آزاد است که بافت های پوست را تجزیه می کند این آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کنند. آلو حاوی مقدار بالای آنتی اکسیدان ها هستند. بنابراین روزانه 5 تا 6 آلو بخورید. در واقع، آلو به عنوان یکی از بهترین منابع کلاژن شناخته می شود.

آلو سیاه

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۳۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان