//
کدخبر: ۳۸۸۴۲۱ //

فواید و خواص خیار برای پوست و زیبایی

خواص و فواید خیار برای پوست و زیبایی بسیار فراوان هستند و با یادگیری آن‌ها، افراد می‌توانند پوستی زیبا و شاداب داشته باشند.

فواید و خواص خیار برای پوست و زیبایی
به گزارش فرتاک نیوز،

بهترین روش برای به دست آوردن خواص و فواید خیار برای پوست و زیبایی، خوردن آن است. این ماده غذایی کم کالری و غنی از فیبر می تواند کمک های بسیاری به حفظ سلامتی و زیبایی شما کند. شما میتوانید از خیار به عنوان ماسک پوستی نیز استفاده کنید.

بنابراین از این به بعد هنگامی که سالاد درست کردید، باقی مانده های خیار را به خاطر فواید درمانی آن ذخیره کنید. شما می توانید با خیار اسکراب و لوسیون های خانگی که پوست شما را زنده و مرطوب می کنند دست کنید.

اسکراب خیار و فواید آن برای پوست و زیبایی 

شما می توانید برای پاکسازی پوست خود یک اسکراب طبیعی با خیار درست کنید. سعی کنید این اسکراب را به صورت دورانی به بدن خود بمالید و سپس آب کشی کنید. برای تهیه اسکراب خیار، یک فنجان (200 گرم) شکر سفید، ¾ فنجان (112 گرم) خیار قطعه قطعه شده و ¼ فنجان (52 گرم) روغن نارگیل را در مخلوط کن بریزید و تعدادی برگ  ریحان یا نعنا برای ایجاد رایحه ای مطلوب به اسکراب خود اضافه کنید. برای مدت 45 ثانیه به مخلوط کردن ادامه دهید. سپس اسکراب به دست آمده را در ظرفی تمیز قرار داده و در یخچال نگهداری کنید. این اسکراب تا دو هفته قابل استفاده است.

روش درست کردن ماسک  پا با خیار

شما می توانید با استفاده از خیار، ماسک پای خانگی درست کنید. ماسک پای خیار را در کیسه فریزر ریخته و دور پا بپیچید و پنج تا 10 دقیقه بعد اقدام به شست و شو کنید. برای درست کردن ماسک  پا با خیار، دو عدد خیار خرد شده، دو قاشق غذاخوری آب لیمو و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را در کاسه ای تمیز ریخته و در ماکرویو بگذارید و کمی گرم کنید.

خواص و فواید خیار برای پوست و زیبایی مرطوب کردن پوست با استفاده از خیار

حمام خیار کنید. شاید به نظرتان خنده دار یا عجیب بیاید اما حمام خیار باعث لطیف و مرطوب شدن پوست شما می شود. برای حمام خیار، یک فنجان شیر، جو دوسر و مقداری چای سبز را به یک وان مملو از آب گرم اضافه کنید. یک عدد خیار را رنده کرده  و آن را در پارچه ای تمیز بریزید. حوله را آرام آرام فشار دهید تا آب خیار خارج شود و به بدن خود بمالید. به مدت 15 دقیقه حمام خیار را ادامه دهید. سعی کنید پس از اتمام حمام از لوسیون بدن استفاده کنید.

درست کردن لوسیون خیار در خانه و فواید آن برای پوست و زیبایی

شما می توانید به را حتی در منزل لوسیون خیار درست کنید. این لوسیون را می توانید بر روی پوست تحریک شده، خشک یا آفتاب سوخته استفاده کنید. برای درست کردن این لوسیون، یک عدد خیار را رنده کنید. خیار رنده شده را درون پارچه یا توری ریخته و آب آن را در یک کاسه بریزید. آب خیار را با ¼ فنجان (59 میلی لیتر) شیر نارگیل و ¼ فنجان (59 میلی لیتر) آب آلوئه ورا در یک بطری تمیز ریخته و مخلوط کنید. شما می توانید این لوسیون را روی پوست آفتاب سوخته یا حساس نیز استفاده کنید.

ماسک صورت خیار و آووکادو

ماسک صورت خیار و آووکادو یک مرطوب کننده عالی برای پوست می باشد. برای تهیه ماسک صورت خیار و آووکادو،  ½ فنجان (75 گرم) خیار خرد شده را با ½ فنجان (75 گرم) آووکادو خرد شده، یک عدد سفید تخم مرغ و دو قاشق غذاخوری(8.5 گرم) شیر خشک مخلوط کنید. برای احساس خنکی بر روی پوست، ماسک را نیم ساعت قبل از استفاده در یخچال قرار دهید. سعی کنید هر بار این ماسک را به صورت تازه استفاده کنید. شما می توانید به جای آووکادو، سفید تخم مرغ و شیرخشک از مخلوط خیار و ماست استفاده کنید. مقدار استفاده از این ماسک دو قاشق غذاخوری برای کل صورت می باشد. سعی کنید با حرکات دورانی ماسک را روی صورت و گردن خود ماش دهید. 30 دقیقه زمان دهید تا ماسک کاملا خشک شود و سپس اقدام به شست و شو کنید.

درمان آکنه با استفاده از خیار

یکی دیگر از فواید خیار برای پوست درمان آکنه است. شما می توانید با استفاده از خیار، ماسکی برای درمان آکنه درست کنید . برای درست کردن این ماسک، یک عدد خیار را کاملا رنده کنید. خیار رنده شده را در پارچه ای تمیز قرار داده و آب آن را در یک کاسه بریزید. یک قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) آب خیار، ، ½ قاشق غذاخوری (7 میلی لیتر) ژل آلوئه ورا، پنج قطره روغن درخت چای، سه قطره روغن اسطوخودوس و دو قاشق غذاخوری (8.5 گرم) پودر شیر یا شیر خشک پرچرب را با هم خوب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کنند. ماسک به دست آمده را روی پوست مالیده و پس از 15 دقیقه آن را خوب بشورید. تاریخ انقضای این ماسک خانگی دو روز می باشد. این ماسک برای رفع آکنه بسیار مفید است و به شما برای از بین بردن جوش ها پوستی کمک می کند.

مبارزه با گرمای تابستان با اسپری خیار

شما می توانید در یک روز گرم تابستانی با اسپری خیار، بدن خود را خنک کنید. برای تهیه اسپری خیار، یک فنجان چای سبز دم کرده و آن را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. یک عدد خیار را رنده کرده و داخل پارچه یا صافی بریزید  و آب آن را جدا کنید. چای سبز، آب خیار، (15 میلی لیتر) ژل آلوئه ورا و چند قطره روغن نعناع را با هم مخلوط کنید. محلول به دست آمده را درون بطری اسپری دار ریخته و خوب تکان دهید تا کاملا مخلوط شوند. این محلول را در یخچال نگهداری کنید تا خنک بماند. تاریخ انقضای این محلول خانگی یک هفته می باشد. این محلول باعث خنک شدن، افزایش رطوبت و تازگی پوست شما می شود و در فصول گرم بسیار به کاهش دمای بدن شما کمک می کند.

کوچک کردن منافذ پوستی با کمک تونر خیار و عسل

شما می توانید منافذ باز پوست خود را با استفاده از تونر خیار و عسل کوچک کنید. برای دست کردن این تونر، یک خیار متوسط را خرد کرده و آن را با دو قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. این تونر را با استفاده از یک پنبه ی تمیز بر روز پوست و منافذ باز خود بمالید. این تونر بسیار پوست شما را تمیز، شفاف و منافذ باز شما را کاملا  کوچک می کند. تاریخ انقضای این تونر خانگی یک هفته می باشد.

مبارزه با پف چشم با کمک خیار

شما می توانید با کمک گرفتن از خیار پف چشم خود را کاهش دهید. یک قطعه ی کوچک از خیار را بر روی چشمان خود قرار دهید. 30 دقیقه در ان حالت بمانید و سپس خیار ها را از روی چشمان خود بردارید. سعی کنید هر روز این کار را تکرار کنید تا نتیجه ای مطلوب بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۸۴۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان