//
کدخبر: ۳۸۷۰۵۷ //

این اختلال می‌تواند پیش‌زمینه آلزایمر باشد

نتایج یک مطالعه تخصصی نشان می دهد که اکثریت مردم از علائم احتمالیِ اولیه آلزایمر آگاه نیستند.

این اختلال می‌تواند پیش‌زمینه آلزایمر باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

بیشتر افراد با اصطلاح "اختلالات شناختی خفیف" آشنا نیستند.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بیش از 80 درصد آمریکایی‌ها با این اختلال آشنا نیستند و این درحالیست که طبق آمار ملی این کشور حدود 18 درصد از افراد 60 سال و بالاتر به آن دچار می شوند و این اختلال می‌تواند منجر به بیماری آلزایمر شود.

اختلال شناختی خفیف، مرحله اولیه از دست دادن حافظه یا سایر توانایی های شناختی، مانند زبان یا ادراک بصری/فضایی است. علائم این اختلال می‌تواند به اندازه‌ای جدی باشد که مورد توجه فرد مبتلا و اطرافیان قرار گیرد، اما به اندازه‌ای خفیف باشد که فرد آسیب‌دیده بتواند توانایی خود در انجام بیشتر فعالیت‌های روزمره را حفظ کند.

بسیاری از مردم این اختلال را با روند طبیعی افزایش سن اشتباه می‌گیرند، هرچند متفاوت است. طبق تحقیقات انجام گرفته حدود یک سوم افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف در مدت پنج سال به زوال عقل ناشی از بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند.

بسته به نوع این اختلال، افراد ممکن است در به خاطر سپردن مکالمات، پیگیری مسائل، حفظ رشته افکار خود در طول مکالمه یا تکمیل کارهای روزمره مانند پرداخت صورتحساب مشکل داشته باشند.

برای درک بهتر آگاهی، تشخیص و درمان اختلال شناختی خفیف در ایالات متحده، انجمن آلزایمر این کشور یک نظرسنجی را روی بیش از 2400 بزرگسال و 801 پزشک مراقبت های اولیه انجام داد. بیش از 80 درصد از شرکت کنندگان در ابتدا آشنایی کمی با این اختلال داشتند.

اما وقتی به آنها در مورد این اختلال اطلاعاتی داده شد بیش از 40 درصد نسبت به احتمال بروز بیماری در آینده احساس نگرانی کردند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، همچنین بررسی‌ها نشان داده است که در شرایط کنونی اکثریت پزشکان مراقبت های اولیه در تشخیص اختلال شناختی خفیف از روند طبیعی افزایش سن با مشکل روبرو هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۰۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان