//
کدخبر: ۳۸۶۸۸۶ //

برای رفع مشکل خشکی پوست این پنج داروی گیاهی را استفاده کنید

در این مقاله سعی داریم تا شما را با 5 داروی گیاهی که در درمان یکی از رایج ترین مشکلات پوستی، یعنی خشکی پوست موثر می باشند آشنا کنیم. ب

برای رفع مشکل خشکی پوست این پنج داروی گیاهی را استفاده کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

با مطالعه ی این مقاله 5 مورد از موثرترین گیاهانی که می توانند به عنوان داروی گیاهی مورد استفاده قرار گیرند را خواهید شناخت.

نعناع : داروی گیاهی حاوی نعناع در درمان خارش و خشکی پوست بسیار موثر خواهد بود. چرا که نعناع حاوی خاصیت ضدالتهابی می باشد و در بهبود اگزما و خشکی پوست کمک کننده است.

رزماری: رزماری خواص فراوانی برای پوست به همراه دارد. این گیاه دارای خاصیت تقویت کنندگی و ضدعفونی کنندگی بوده و در بهبود جریان خون در مویرگ های خونی نقش مهمی دارد. از این رو می تواند طراوات و تازگی بیشتر را برای پوست شما به ارمغان آورد.

آویشن؛ موثرترین ماده به عنوان داروی گیاهی : از دیگر داروی گیاهی برای از بین بردن خشکی پوست می توان به آویشن اشاره کرد. آویشن به سبب دارا بودن خاصیت ضد باکتریایی می تواند در مقابله با خشکی پوست شما نقش مهمی داشته باشد. از آویشن به عنوان ماده ای موثر در ساخت انواع دارو برای درمان بیماری های دیگری همچون سرماخوردگی و التهابات دستگاه تنفسی نیز استفاده می شود. پس می توان از آن به عنوان یکی از موثرترین گیاهان برای ساخت انواع داروی گیاهی یاد کرد.

ریحان : این داروی گیاهی نیز دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی می باشد و به همین خاطر برای رفع خشکی پوست مفید است. همچنین این نوع دارو گیاهی می تواند از التهاباتی که ممکن است بر اثر خشکی یا دهیدراته شدن پوست ایجاد شده باشند، پیشگیری کند. پس استفاده از آن را برای درمان خشکی پوست مهم بدانید. شاید برای برخی سوال باشد که مگر ممکن است همین گیاه ریحان که در سبزی خوردن هم یافت می شود بتواند اینقدر برای درمان بیماری های پوستی مثل خشکی پوست مفید باشد. بلکه باید بگوییم که حقیقتا همین طور است که گیاهانی در دسترس ما هستند هم فواید زیادی دارند اما متاسفانه توجه زیادی به آن ها نمی شود.

بابونه: خشکی پوست صورت ممکن است ناشی از بیماری های قارچی باشد. استفاده از بابونه به عنوان داروی گیاهی جهت رفع اینگونه از خشکی های پوستی می تواند نتایج شگفت انگیزی را در پی داشته باشد. در ضمن در صورت استفاده از بابونه برای پوست می توانید پوستی نرم را تجربه کنید. نرم بودن پوست در هر سن و سال باید مورد توجه قرار بگیرد. در حقیقت بابونه علاوه بر درمان خشکی پوست می توانند نرم کننده ی طبیعی پوست هم باشد. این گیاه مفید اثر پاک کنندگی هم می تواند بر روی پوست داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۶۸۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان