//
کدخبر: ۳۸۶۲۱۳ //

درمانی گیاهی برای میگرن

در کنفرانس علمی "درمان گیاهی میگرن" که به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی برگزار شد، اثرات گیاهان دارویی و داروهای گیاهی پیشگیری‌کننده از حملات میگرن از جمله بابونه، اسطوخودوس، بالنگ، گشنیز، کورکومین و منتول بررسی شد.

درمانی گیاهی برای میگرن
به گزارش فرتاک نیوز،

کنفرانس علمی"درمان گیاهی میگرن" با سخنرانی دکتر سعید کیانبخت، متخصص فارماکولوژی و عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی برگزار شد. مخاطبین این دوره، پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصین طب سنتی بودند. این کنفرانس به صورت مجازی و آنلاین بر بستر آموزش‌های مجازی جهاد دانشگاهی (امجد) برگزار شد.

دکتر کیانبخت با اشاره به اینکه میگرن، یک بیماری شایع عصبی است که باعث درد شدید و احساس تپش در یک طرف سر می‌شود، گفت: این بیماری معمولا شامل سردرد همراه با حالت تهوع، استفراغ، حساسیت به نور، بو یا صدا، سرگیجه، اختلالات بینایی و سوزن سوزن شدن یا بی حسی صورت، دست‌ها یا پاها است.

وی، به گیاهان دارویی و داروهای گیاهی پیشگیری‌کننده از حملات میگرن اشاره کرد که از جمله آنها می‌توان از کورکومین، بالنگ، و گشنیز و همچنین منتول و بابونه به عنوان داروهای تسکین‌دهنده حمله حاد میگرن، نام برد.

دکتر کیانبخت تأکید کرد: تاکنون ۱۹ کارآزمایی بالینی، اثرات بابونه گاوی، سایبان، اسانس نعناع، گشنیز، بالنگ، گل محمدی، بابونه و اسطوخودوس را بر میگرن بررسی کرده‌اند. نتایج درباره اثربخشی بابونه گاوی، متناقض است و شواهد مثبت، ولی محدودی برای سایبان وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، کنفرانس علمی"درمان گیاهی میگرن" با امتیاز بازآموزی و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد و آخرین یافته‌های علمی مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۶۲۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان