//
کدخبر: ۳۸۵۸۲۲ //

اختلال هویت جنسی چیست و چطور درمان می شود؟

در این مقاله در مورد اختلال هویت جنسی و شیوه های مقابله با آن صحبت خواهیم کرد.

اختلال هویت جنسی چیست و چطور درمان می شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

آیا شما هم در مورد «اختلال هویت جنسی» چیزی شنیده اید؟ آیا در مورد اینکه برخی از زنان و مردان با تضادهای جنسی مواجه می شوند و علی رغم هویت جنسی فعلی خود دوست دارند متناسب با رفتار و پوشش جنس مخالف زندگی کنند اطلاعی دارید؟ اختلال هویت جنسی یک اتفاق توجیه شده در سراسر دنیاست و نمی توان از آن به عنوان یک بیماری یاد کرد اما اطلاع و آگاهی پیدا کردن از آن می تواند دید ما را به جهت روش برخورد با این افراد مشخص کند. پس اگر شما هم دوست دارید در مورد این اختلال و روش های درمانی آن اطلاع پیدا کنید، حتما در ادامه همراه با ما باشید.

علائم بروز اختلال هویت جنسی

اختلال هویت جنسی با علائمی مانند اختلالات روحی، افسردگی، اضطراب و احساس بی هویتی همراه است این اختلال یک بیماری مانند زگیل تناسلی نیست تا بتوان از بروز آن جلوگیری کرد بلکه باید با شناخت این اختلال و همراهی افرادی که به آن مبتلا هستند زندگی آسوده تری را برای آن ها به ارمغان آوریم. بیشتر افرادی که از این حس برخوردار هستند، با هویت فعلی خود دچار تناقضات خاصی هستند.

به عنوان مثال بیشتر خانم هایی که با اختلالات جنسی مواجه هستند، خود را در اندام جنسی یک بانو می بینند در صورتیکه تمایلات خاصی نسبت به پوشیدن لباس های مردانه و همچنین رفتارهای مردانه دارند.

علاوه بر این آقایانی هم که با این اختلال مواجه هستند خود را در کالبد جنسی یک آقا می دانند در صورتیکه کاملا تمایلاتی زنانه دارند و بروز رفتارهای زنانه و تمایل به پوشیدن لباس های زنانه را می پسندند.

علاوه بر این، مهم ترین علامت و عارضه ای که تمامی خانم ها و آقایان مبتلا به این معضل با آن درگیر هستند این است که به شدت با آلت تناسلی فعلی خود مشکل دارند به حدی که توانایی مشاهده بدن خود را هم ندارند.

اختلال هویت جنسی در کودکان از چه سنی ایجاد می شود؟

اختلال هویت جنسی همیشه در بزرگسالی به وجود نمی آید چرا که در بازه سنی بین 4 الی 8 سال با این اختلالات مواجه می شوند که در 80 درصد مواقع این اختلال گذرا و موقتی است.

برخی از روانشناسان معتقد هستند که اختلالات جنسی در کودکان گاهی نشات گرفته از عدم آگاهی نسبت به جنس مخالف است و تنها از سر کنجکاوی شکل می گیرد اما آمارها نشان می دهد که 8 درصد از کودکان اختلالات جنسی را از کودکی به دوش کشیده و با آن بزرگ می شوند.

به همین خاطر نگهداری و مراقبت از کودکان و همچنین آگاهی رساندن به آن ها با تربیت جنسی کودکان به صورت صحیح و همچنین صحبت در مورد هویت جنسیشان می تواند تا حد زیادی از رشد این اختلال جلوگیری کند.

آیا اختلال هویت جنسی یک حس گذرا است؟

در بیشتر مواقع اطرافیان افرادی که به اختلالات هویتی دچار هستند، با جدی نگرفتن و نادیده گرفتن این افراد منجر به حادتر شدن شرایط می شوند در صورتیکه آن ها می توانند با صحبت کردن با این افراد و مراجعه به پزشک متخصص تا حد زیادی التیام بخشی داشته باشند.

متخصصان و پزشکان روانپزشک معتقد هستند که عمده افراد با گذراندن جلسات مشاوره از این حس گذرا عبور می کنند. عمده گروه افرادی که فکر می کنند با اختلال هویتی همراه هستند تنها دوست دارند از ناگفته های ذهنی خود صحبت کنند و در بیشتر مواقع همین صحبت کردن منجر به تخلیه روانی افراد شده و به مرور زمان این حس را از بین می برد اما متاسفانه این مورد برای تمام افراد یکسان نیست و معضل اختلال جنسی همواره برای گروه زیادی از افراد پاربرجا باقی می ماند.

آیا اختلال هویت جنسی درمان می شود؟

بله اختلال هویت جنسی هم مانند درمان ایدز و سایر بیماری ها و اختلال ها، با جلسات مشاوره و روان درمانی تا حد بسیار زیادی قابل درمان و حتی قابل تسکین است بیشتر افرادی که با اختلال جنسی مواجه هستند از صحبت در مورد معضلات و ترس های خود گریز می کنند چرا که معضلات روحی خود را در حفره ذهنی خود پنهان کرده اند. به همین دلیل صحبت در مورد آن ها با یک فرد معتمد و متخصص به صورت جلسات دوره ای و تخصصی می تواند فرایند درمان و یا کنار آمدن با این شرایط را بهتر از گذشته کند. اما در صورت عدم  درمان در این مطقع در سراسر دنیا افراد دست به دامان جراحی های سنگین می شوند.

وظیفه جامعه و افراد در مقابله با افراد دارای اختلال هویت جنسی چیست؟

با توجه به اینکه اختلال هویت جنسی بیش از 7 درصد از آقایان و 5 درصدر از خانم های دنیا را به خود گرفتار کرده است. جامعه و افراد نزدیک مرتبط با این افراد نیز باید یادبگیرند تا ضمن پذیرش این گروه از افراد از طعنه زدن، مسخره کردن و کنایه های بیجا دوری کنند تا این گروه از افراد نیز بتوانند بدون اضطراب های ناشی از اختلالاتی که دارند در جامعه زندگی کنند و مانند همه افراد موجود در جامعه به زندگی روزمره خود ادامه دهند. افرادی که با این اختلال درگیر هستند باید مانند افرادی که به بیماری های خطرناکی مانند ویروس ایدز مواجه هستند، مداوا شوند تا بتوانند با پذیرش این اختلال به زندگی عادی خود بپردازند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۸۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان