//
کدخبر: ۳۸۵۴۷۸ //
راز زیبایی زنان ترک؛

میخوای بدونی چرا زنان ترک زیبا هستند؟ بیا تا دلایلش رو بهت بگم!

زنان ترکیه علاوه بر زیبایی ژنتیکی که دارند از مواد طبیعی مانند گلاب ، سرکه ، صابون طبیعی و صابون سیاه برای جوانسازی و زیبایی پوست استفاده می کنند.

میخوای بدونی چرا زنان ترک زیبا هستند؟ بیا تا دلایلش رو بهت بگم!
به گزارش فرتاک نیوز،

زنان ترک جزء زیباترین زنان در دنیا می باشند . این خانم ها طبیعت گرمی دارند و چشمان آن ها بسیار زیبا است. زیبایی در ژنتیک آن هاست اما اقداماتی هم در جهت زیبایی نیز انجام می دهند. 

7 راز زیبایی زنان ترکیه

گلاب

خانم های ترک به طور منظم از گلاب برای کاهش چین و چروک و بهبود تناژ پوستی خود استفاده می کنند که باعث تازه نگه داشتن پوستشان نیز می شود . می توانید با گلاب صورت خود را بشویید و یا آن را به صورتتان اسپری کنید.

بهتر است که اسپری گلاب بعد از حمام انجام شود . برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت با گلاب به روش صحیح مطلب " 13 روش استفاده از گلاب برای زیبایی و جوانی پوست " را با دقت مطالعه کنید.

گلاب

حنای قرمز

حنای قرمز یکی از سنت های رایج بین زنان ترک است و از آن برای تزئین بدن خود استفاده می کنند. آن ها در مراسم های عروس ، دست و پای خود را با حنای قرمز طراحی می کنند . حنای بی رنگ را نیز به پوست سر خود به مدت یک ساعت قبل از شامپو می زنند . با این کار موهای خود را تقویت کرده و سالم نگه می دارند.

ماست

ماست جزء هر وعده غذایی زنان ترک است . ماست را نه تنها به خاطر طعم مصرف می کنند ، بلکه آن را به پوست خود نیز می زنند. مصرف مستقیم ماست روی پوست یا ترکیب آن با آب لیمو یکی از متدهای رایج برای نرمی و لطافت پوست زنان کشور ترکیه و بازیگران آن است.

صابون سیاه

خانم های ترک وارد حمام های معروفی می شوند که به حمام های رومان معروف است و قرن هایتس که در کشور آنان وجود دارد. این حمام نه تنها باعث طافی و نرمی پوست آنان می شود، بلکه منافذ پوست آنان را باز کرده و از عرق پاکسازی می کند.

همچنین یک نوع صابون سیاه نیز دارند که در این حمام از آنها استفاده می کنند و در کل جهان در دسترس است. این صابون سیاه پوست بدن را عمیقا تمیز می کند و شبیه به یک اسکراب عالی عمل می کند. بعد از استفاده از این صابون، سلول های مرده از پوست جدا می شوند و پوست جدیدی به شما می دهند و ظاهر جوان تری می سازد.

در این حمام ها از کیسه و یا لیف هایی استفاده می کنند که کل بدن را لایه برداری می کند و همچنین بخار نیز آنقدر در حمام زیاد است که پوست را عمیقا مرطوب می سازد.

صابون سیاه

آب لاوندر

لاوندر نیز مانند گلاب نقش مهمی در زیبایی زنان ترک دارد . صابون لاوندر می تواند سلیقه شخصی خیلی ها باشد اما آب لاوندر رواج بیشتری دارد و برای تازه سازی پوست های حساس مورد استفاده قرار می گیرد.

آب لاوندر را به صورت و گردن می زنند و برای بریدگی و سوختگی نیز مناسب است. رایحه آن نیز آرامش بخش است. همچنین می توان مقداری از آن را به تختخواب اسپری کرد تا کودک آرام تر بخوابد و خواب عمیق تری داشته باشد.

صابون های طبیعی

صابون های طبیعی و مخصوص زنان ترک وجود دارد که از روغن زیتون اصل و روغن نارگیل ساخته شده است. هردوی این روغن ها تقویت کننده پوست هستند و بوی فوق العاده ای دارند.

البته صابون های طبیعی ترک همچنین با مواد دیگری مثل لاوندر ، آرگان ، بابونه و گلاب نیز ساخته می شود . یکی از صابون های مورد علاقه زنان ترک ، صابون تهیه شده از شیر بز نیز هست که پوست های خشک را به شدت نرم و لطیف می کند.

سرکه

سرکه های مخصوص وجود دارند که همراه با مواد مخمری مثل گلاب ، سیب ، یا حتی توت فرنگی تهیه می شود و یکی از روش های طبیعی برای روشن سازی پوست و از بین بردن لکه ها می باشد. این سرکه های زیبایی همچنین در ترکیه بریا درمان آکنه، به عنوان ماسک صورت و یا بهبود رنگ کلی پوست بعد از شیو در بین مردان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۴۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان