//
کدخبر: ۳۸۵۰۳۵ //
بیماری‌های جنسی|زگیل تناسلی|درمان زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی خفیف با روش های خانگی

زگیل تناسلی در سنین بلوغ شاید شایع تر باشد. بهتر است جوانان را بیشتر درباره زگیل تناسلی آگاه کرد.

درمان زگیل تناسلی خفیف با روش های خانگی
به گزارش فرتاک نیوز،

انتقال زگیل تناسلی از طریق استخر، اپیلاسیون و… تقریبا ناچیز است و تنها راه حتمی انتقال زگیل تناسلی رابطه  جنسی است. شاید کسانی باشند که به دلیل خجالت، بیشتر تمایل داشته باشند که از روش های خانگی به درمان آن بپردازند. در این مقاله روش های خانگی درمان زگیل تناسلی خفیف را یاد بگیرید.

زگیل تناسلی خفیف چیست؟

 

زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان دهانه رحم گردند. HPV شایع ترین انواع بیماری های انتقالی آمیزشی ( STI ) است. مردان و زنانی که از نظر جنسی فعال هستند، احتمال ابتلا به عوارض اچ پی وی نظیر زگیل های تناسلی را دارند.

 

 علت ابتلا به زگیل تناسلی

دکتر حسین طباطبایی درباره زگیل پوستی و عوامل ایجاد این بیماری گفت: زگیل یک بیماری پوستی است که از طریق خراش پوستی وارد بدن می‌شود که این خراش‌ها فقط از طریق میکروسکوپ قابل دیدن است.

وی با بیان این‌که این خراش‌ها در دست و صورت بیشتر ایجاد می‌شود، افزود: زگیل بدون خارش است و به غیر از شکل ظاهری آزاری برای بدن ندارد.

این متخصص پوست و مو با اشاره به این‌که بیماری زگیل درهمه افراد ایجاد عارضه نمی‌کند خاطرنشان کرد: برخی افراد ایمنی کامل در برابر این بیماری دارند اما در برخی افراد به صورت ژنتیکی در برابر این بیماری ایمنی وجود ندارد.

طباطبایی ادامه داد: تا کنون 54 نوع از این بیماری شناخته شده که حدود نُه نوع آن در انسان بیماری‌زا است البته در مخاط ها مانند بینی ایجاد نمی‌شود.

زگیل تناسلی عمدتا مربوط سن پس از بلوغ است وی به بیان این‌که زگیل در نقاط مختلف بدن ممکن است به شکل های مختلف دیده شود درباره زگیل تناسلی ابراز داشت: زگیل تناسلی در خانم‌ها از طریق رابطه جنسی با فرد آلوده و یا استفاده از لباس زیر آلوده ممکن است باعث سرطان گردن رحم شود که حتی خطرناک و کشنده نیز باشد.

علایم زگیل تناسلی

مانند بسیاری از بیماری‌های مقاربتی، HPV همیشه علائم قابل مشاهده‌ای ندارد. اما زمانی که علائم ظاهر می‌شوند زگیل‌ها اطراف ناحیه تناسلی به وجود می‌آیند.

زگیل تناسلی زنان داخل و خارج واژن، روی دهانه‌ی رحم یا اطراف مقعد به وجود می‌آیند. زگیل تناسلی مردان نیز روی نوک آلت تناسلی، بدنه‌ی آلت تناسلی، بیضه یا اطراف مقعد ظاهر می‌شوند.

در برخی افراد نیز زگیل‌های تناسلی در گلو یا دهان دیده می‌شود. این افراد با فرد مبتلا به عفونت، رابطه‌ی جنسی دهانی برقرار کرده‌اند.

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی خفیف در چه مناطقی قابل مشاهده است؟

زگیل تناسلی خفیف در مردان ممکن است در مناطق زیر نمایان شود :

آلت تناسلی

پوست بیضه

کشاله ران

ران

داخل یا اطراف مقعد

زگیل تناسلی خفیف در زنان نیز در مناطق زیر نمایان می شود :

درون واژن یا مقعد

خارج واژن یا مقعد

دهانه رحم

راه های انتقال زگیل تناسلی

به گفته دکتر لیلا شکری متخصص زنان، زایمان و نازایی؛ همه زنان جوان که ازدواج کرده اند حتما باید هر دو سال یکبار تست پاپ اسمیر ( تست سرطان دهانه رحم) را نزد متخصص زنان انجام دهند.

متاسفانه در جامعه ما اخیرا  بیماری های رحم، تخمدان ها و دهانه رحم شیوع زیادی پیدا کرده اند و علت آن بیشتر نا آگاهی است.

مثلا افراد نمی دانند که از طریق مقاربت ویروس زگیل تناسلی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. و به همین دلیل حفاظت کافی در برابر آن ندارند.

بیشتر بیماری های مقاربتی (Sexually transmitted diseases) مانند هپاتیت یا ایدز با استفاده از کاندوم قابل پیشگیری هستند. تنها بیماری مقاربتی که با وجود کاندوم نیز منتقل می شود زگیل تناسلی است و در کشور ایران امروزه به شدت شایع شده است.

این شیوع گسترده می تواند 2 علت اصلی داشته باشد:

اول اینکه زنان آگاهی کافی برای محافظت از خود در برابر این بیماری را ندارند.

دوم اینکه از بهترین روش پیشگیری از این بیماری که واکسیناسیون است، غافل اند.

درمان های گیاهی و خانگی زگیل تناسلی با توصیه های طب سنتی

برخی از افراد به طور کل مایلند با روش های خانگی و طب سنتی مشکل خود را حل کنند که برای رفع زگیل تناسلی روش های گیاهی و خانگی متعددی پیشنهاد می شود.

استفاده از روغن گرچک برای رفع زگیل تناسلی

روغن کرچک جزو داروهای ضد زگیل تناسلی است ، برای تحمل بوی بد این روغن میتوان آن را با روغن نعناع مخلوط کرده و روزی 3 مرتبه از آن  استفاده نمود. استفاده از این روش برای کودکان ممنوع است.

زگیل تناسلی

استفاده از چسب نواری برای درمان خانگی زگیل تناسلی

این روش در سال 2007 و برای اولین بار در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت، یکی از بهترین روشها که تا 20 درصد در از بین بردن زگیل تناسلی موثر می باشد.چسباندن چسب روی ناحیه مبتلا به مدت 6 روز و ادامه درمان تا حذف کامل زگیل ها. چسباندن چسب در این روش حکم سمباده را دارد.

تخم گیاه کرچک زگیل تناسلی را کاهش می دهد

 تخم گیاه کرچک آغشته به عسل از دیگر موارد درمان کننده زگیل است. این تخم رویه ای چوب مانند دارد و باید شکسته شود تا بتوان از ماده چرب داخل آن استفاده کرد. از ترکیب این ماده با عسل، پمادی به دست می آید که باید روی زگیل مالیده شود .

معجزه سرکه سیب برای درمان زگیل تناسلی

شستن ناحیه مبتلا به زگیل با استفاده از سرکه سیب به مدت 2 الی 3 هفته و هر روز. این روش بسیار دردناک می باشد. ترب کوبیده شده مخلوط با سرکه هم می تواند موثر باشد. سیر، پیاز و پیاز دشتی له شده نیز همگی در رفع زگیل تاثیر گذارند فقط ممکن است باعث حساسیت، قرمزی و سوزش پوست اطراف زگیل شوند پس برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه نمی شود.

استفاده از سیر و ویتامینE برای رفع زگیل تناسلی

مالیدن روغن ویتامین E روی ناحیه مبتلا به زگیل و سپس گذاشتن سیر له شده هر 48 ساعت یکبار تا رفع دائم زگیل ها

روغن پونه کوهی برای درمان زگیل تناسلی

 روغن پونه کوهی که از خانواده نعنا است یک درمان طبیعی برای ویروس HPV و همچنین کاهش تاثیر زگیل است. این یک درمان مقرون به صرفه است. قبل از استفاده برای کاهش سوزش روغن را کمی رقیق باید کرد.

درمان زگیل تناسلی با زردچوبه

زردچوبه خالص، کورکومین یک انتی اکسیدان است که روی ویروس HPV با محافظت از سلول های DNA تاثر میگذارد. همچنین تاثیر بسیار بزرگی روی انواع مختلف سرطان های رحم دارد.

روغن درخت چایداروی رفع زگیل تناسلی است

روغن درخت چای یک درمان طبیعی برای ویروس HPV است که خاصیت ضد ویروسی و ضد میکروبی به منظور کاهش فوق العاده زگیل است. این یک ماده ضد عفونی کننده داخلی و موضعی است که باعث افزایش سطح ایمنی بدن می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۰۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان