//
کدخبر: ۳۸۲۳۸۳ //

دارویی جدید برای درمان تومور مغزی کودکان

محققان پردیس پزشکی آنشوتز دانشگاه کلرادو، ترکیب دارویی جدیدی را کشف کرده ‌اند که با پیش آگهی بهتری برای کودکان مبتلا به مدولوبلاستوما با تقویت MYC، یک نوع کشنده سرطان مغز، همراه است. مدولوبلاستوما، متداول ترین نوع ابتدایی سرطان مغز در کودکان است.

دارویی جدید برای درمان تومور مغزی کودکان
به گزارش فرتاک نیوز،

پژوهشگران گفته اند: یک انکوژن به نام MYC در این تومورها تقویت می شود که احتمال عود بیماری را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. علاوه بر این، خطر توزیع و گسترش آن به سایر نواحی مغز و پایین ستون فقرات وجود دارد. میزان بقای پنج ساله این سرطان کمتر از 45 درصد است. ما در این مطالعه به دنبال کشف و بهبود گزینه‌ های درمانی برای کودکان مبتلا به این بیماری خطرناک بودیم.

تیم تحقیقاتی کشف کرد: ترکیب دو دارو که قبلاً آزمایش ‌های ایمنی فاز ۱ را در سایر تومورهای جامد گذرانده بودند، تأثیر قابل ‌توجهی بر روی این تومورها دارند.

این تیم دریافت که علاوه بر کمک به رشد تومورها، MYC، از طریق مسیرهای مختلفی، تومورها را از سلول های ایمنی بدن پنهان می کند. محققان توانستند با استفاده از داروی tacedinaline موانع موجود را از سر راه حمله ماکروفاژها به سلول های سرطانی، بردارند.

محققان اضافه کرده اند: پس از این که از tacedinaline برای رفع انسداد این مسیرها استفاده کردیم، داروی آنتی CD47 را اضافه کردیم؛ این دارو اشتهای ماکروفاژها را برای مصرف تومورها افزایش داد.

دانشمندان اظهار داشته اند: اغلب داروهای سنتی که برای درمان سرطان در بزرگسالان استفاده می شوند، در کودکان موثر نیستند، زیرا کودکان هنوز در حال رشد هستند و سلول ‌های طبیعی آن‌ ها به سرعت تقسیم می ‌شوند. این ترکیب دارویی، نه تنها از اثرات منفی درمان های سنتی سرطان در کودکان می کاهد، بلکه شانس بقا را در بیماران مبتلا به مدولوبلاستوما با تقویت MYC افزایش می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۳۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان