//
کدخبر: ۳۸۱۰۰۲ //

آیا در موج جدید کرونا قرنطینه در دستور کار است؟

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه در کشور ۵۰ میلیون دز ذخیره واکسن کرونا در کشور وجود دارد، گفت: سیاست ما کم کردن سفرها و قرنطینه نیست و از مدیریت هوشمند برای کنترل زیرسویه های جدید کرونا استفاده می کنیم.


آیا در موج جدید کرونا قرنطینه در دستور کار است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود زیرسویه های جدید ویروس کرونا اظهار داشت: پیشنهاد ما به مردم این است که واکسیناسیون را در دستور کار قرار دهند و بویژه کسانی که در گروه های پرخطر قرار دارند و یا ۶ ماه از آخرین واکسن آنها گذشته است، اهتمام بیشتری داشته باشند.

وزیر بهداشت استفاده از ماسک در فضاهای عمومی سربسته بخصوص در ناوگان حمل و نقل عمومی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: پیشنهاد ما به وزارت راه و شهرسازی این بوده که بخصوص برای هواپیما این کار عملیاتی شود.

 

وی با بیان اینکه ۶ نوع پلتفرم تولید واکسن کرونا در جهان وجود دارد که در ایران نیز این نوع پلت فرم ها در دسترس قرار دارد، از وجود ۵۰ میلیون دز ذخیره واکسن کرونا در پلتفرم های مختلف خبر داد و افزود: این آمادگی را داریم که به سرعت تولید واکسن را افزایش دهیم.

وزیر بهداشت با یادآوری اینکه ٧۵ درصد مردم کشورمان با واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا ایمن شده اند، اظهار داشت: ویژگی زیرسویه های جدید کرونا انتشار سریع ویروس است، بنابراین پیشگیری بهترین راه مقابله با آن است.

دکتر عین اللهی با اشاره به افتتاح اولین مرکز بین المللی پزشکی ایران با همکاری عراق در کربلا، گفت: طبق این همکاری، هزینه های این مرکز توسط طرف عراقی تامین می شود و ایران(داتشگاه علوم پزشکی تهران) فقط مسئولیت اعزام استاد را به عهده دارد.

وی با اشاره به بهبود رتبه علمی ایران از 16 به 15 آن را ناشی از تلاش جامعه علمی پزشکی کشور برشمرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۰۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان