//
کدخبر: ۳۸۰۷۵۹ //

راه‌های مؤثر برای پیشگیری از موج هشتم کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از استفاده از ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از تجمعات بعنوان راه های پیشگیری از موج هشتم کرونا خبر داد.

راه‌های مؤثر برای پیشگیری از موج هشتم کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر جلاهی در حاشیه جلسه ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی بابل  بیان داشت: با توجه به هشدار مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مشاهده سه مورد ابتلا به زیر سویه‌های جدید اُمیکرون با نام‌های BQ۱ و XBB در کشور و شروع موج هشتم کرونا مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بابل برنامه ریزی لازم برای مقابله با این سویه را آغاز کردند.

دکتر حسین جلاهی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: جهش های جدید از زیرسویه‌های فرعی امیکرون هستند که بر اساس نظر کارشناسان این سویه هم بیماری‌زایی در حد امیکرون داشته و فراگیری بالایی دارد و این سبب می‌شود احتمالا در روزهای آتی با افزایش موارد در کشور مواجه شویم.

وی ادامه داد: کسانی که قبلا به امیکرون مبتلا شده‌اند ایمنی نسبتا مناسبی در برابر BQ۱ و XBB دارند و در صورت ابتلا به این سویه‌ها هم علائم خفیف‌تری تجربه خواهند کرد.

این مسئول تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و جلوگیری از تجمعات نقش مهمی در کاهش ابتلا خواهد داشت.

 این مسئول افزود: نشانه‌های سویه جدید تفاوت زیادی با گونه‌های قبلی امیکرون ندارند، یعنی همان نشانه‌های سویه‌های قبلی مانند اختلال درحس بویایی و چشایی، تنگی نفس، سنگینی سینه، بدن درد، سر درد، احساس کلافگی و تب و لرز و در مواردی هم اسهال و استفراغ دراین سویه هم دیده می‌شود ولی در سویه های جدید کمتر علائم ریوی ایجاد می شود. 

دکتر جلاهی ادامه داد: در ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی بابل تمامی اقدامات مورد نیاز در چگونگی مواجهه با این سویه جدید مورد بررسی قرار گرفت و تمامی مراکز در آمادگی کامل قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از ابتلا به سویه جدید در بابل گزارش نشده است، ادامه داد: با توجه به رفتار متفاوت این ویروس در هر جهش، آمادگی همه جانبه برای مقابله با جهش جدید ویروس کرونا ضروری است. 

وی با ذکر این نکته که واکسن یادآور برای افراد بالای ۱۸ سال توصیه می‌شود، اذعان داشت: مراکز خدمات جامع و خانه های بهداشتی آمادگی لازم جهت تزریق واکسن های انتخابی را دارند و همشهریان و هم‌استانی ها چرخه واکسن خود را کامل نمایند.

این مسئول با اشاره به اینکه مدارس یکی از مکانهای افزایش شیوع می باشد، افزود: دانش آموزان و دانشجویانی که علایم شبیه به سرماخوردگی دارند، نباید به مدرسه بروند و باید با استراحت در منزل دوره بیماری طی شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۷۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان