//
کدخبر: ۳۸۰۵۴۹ //

همه چیز درباره ایمپلنت دندان با لیزر

ایمپلنت دندان با لیزر یکی از روش های مدرن برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته است. استفاده از لیزر در ایمپلنت مزایای بسیاری به دنبال دارد.

همه چیز درباره ایمپلنت دندان با لیزر
به گزارش فرتاک نیوز،

ایمپلنت دندان با لیزر یکی از روش های مدرن برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته است. استفاده از لیزر در ایمپلنت مزایای بسیاری به دنبال دارد.

تمرکز و دقت بیشتر پزشک و آسایش بیمار از جمله این مزایا هستند. معمولا ایمپلنت لیزری در مرحله دوم ایمپلنت و در پی فرم دهی به بافت نرم لثه مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که از لیزر به منظور ضد عفونی کردن سطح های ایمپلنت در موارد خاص نیز استفاده می شود.

نحوه اجرای ایمپلنت دندان با لیزر

برای اجرای ایمپلنت دندان با لیزر پزشک متخصص ابتدا محل تحت عمل را با بی حسی موضعی بی حس می کند. سپس اقدام به قطع مخاط به وسیله لیزر می کند. در مرحله بعد پایه ایمپلنت را در محل مورد نظر در درون فک بیمار کار می گذارد. در فاصله کاشت پایه تا قرار دادن ایمپلنت دائمی که حدودا ۳ الی ۴ ماه به طول می انجامد تاج موقت کار گذاشته می شود. ظرف مدت مزبور ایمپلنت قرار داده شده در فک به استخوان های این ناحیه جوش می خورد و مقدمات کاشت ایمپلنت دائمی فراهم می شود. به طور کلی انجام ایمپلنت به کمک لیزر دارای دو مرحله مهم است. مرحله اول دوره کاشت و مرحله دوم دوره ثانیه است. در مرحله اول پزشک اقدام به برش لیزر می کند و در مرحله دوم اقدام به برداشتن لایه ای نازک از روی ایمپلنت می کند.

ایمپلنت

مزایای ایمپلنت دندان با لیزر

همانطور که پیش تر نیز ذکر شد ایمپلنت دندان با لیزر دارای مزایا و فواید بسیاری است که برخی از مهم ترین آن ها به قرار ذیل می باشند.

در این روش درمانی بعد از اتمام عمل نوعی پوشش انعقادی ایجاد می شود که به عنوان پانسمان عمل می کند. به این معنی که از زخم ایجاد شده در برابر ورود میکروب ها محافظت می کند.

زخم های ایجاد شده به این روش زودتر ترمیم می شوند.

دوره نقاهت با این روش درمانی بسیار کوتاه است و افراد مدت زمانی کوتاه بعد از لیزر قادر به استفاده از دندان های خود هستند.

خونریزی و آسیب به بافت های اطراف در این روش به حداقل می رسد.

در این روش میزان خطر عفونت باکتریایی پس از عمل به حداقل می رسد.

زخم های ایجاد شده در این روش نیازی به بخیه ندارند.

دلایل محبوبیت ایمپلنت دندان با استفاده از لیزر

مهم ترین دلیل محبوبیت و استفاده روزافزون از ایمپلنت دندان با لیزر کسب نتایجی به مراتب بهتر از آن نسبت به سایر روش های درمانی دیگر است. علاوه بر آن در این نوع درمان می توان جدای از اجرای ایمپلنت اقدام به حذف بافت های غیر معمولی کرد که در جای نامناسبی رشد کرده اند. همچنین می توان حین انجام عمل بافت های نرم را بدون خونریزی تراشید و یا بافت های بسیار متورم و ملتهب را حذف کرد. دلیل دیگر محبوبیت این روش درمانی با لیزر کاهش هزینه های درمان است. همچنین با انجام این عمل امکان سایر عمل های دیگر در دهان و فک و لثه بیمار فراهم می شود. ایمپلنت اوردنچر یکی از این عمل هایی است که حین انجام ایمپلنت به کمک لیزر قابل انجام است.

هزینه انجام ایمپلنت دندان با لیزر

هزینه ایمپلنت دندان با لیزر تحت تاثیر عوامل مختلف متفاوت است. برای انجام این کار چندین تکنیک و سیستم وجود دارد. هرچه تکنیک ها ی مورد استفاده معتبر تر و پیشرفته تر باشند قیمت عمل ذکر شده بالا خواهد بود. البته برخی از مراکز غیر معتبر اقدام به ارائه تکنیک های غیر اصولی می کنند که دارای هزینه پایینی هستند. باید گفت که استفاده از این تکنیک ها به حدی خطرناک است که از سوی سازمان دندانپزشکی به کلی رد شده اند. انجام عمل های دیگر حین انجام ایمپلنت با لیزر، ابزار ها و تجهیزات به کار گرفته شده برای عمل، وسعت عمل و تخصص و تجربه پزشک از جمله مواردی هستند که در قیمت این عمل تاثیر گذار هستند.

در مرکز ایمپلنت ، تمامی برند های ایمپلنت به تفکیک کشور سازنده ، برند و مقدار ضمانت آن ها دسته بندی شده و تمامی آن ها توسط متخصصین مجرب و تکنولوژی های روز و مدرن برای شما انجام می شود . همچنین مرکز ایمپلنت برای رضایت بیشتر شما عزیزان در کلینیک هایی در نقاط مختلف تهران آماده به خدمت رسانی می باشد تا دسترسی راحت تری داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ایمپلنت دندان می توانید از صفحه زیر دیدن فرمایید. 

قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت

عوارض انجام این متد

واقعیت امر آن است که ایمپلنت دندان با لیزر یکی از مطمئن ترین روش ها برای جایگزین دندان های از دست رفته است که هیچ گونه خطر و عارضه ای را متوجه بیماران نمی کند. تنها عارضه ممکن برخورد لیزر با چشمان بیمار است که سبب وارد آمدن آسیب به قرنیه می شود. بنابراین لازم است پیش از هر اقدامی از عینک های مخصوص و استاندارد برای محافظت از چشم های بیمار استفاده کرد. همچنین پزشک متخصص باید از نحوه کار با دستگاه لیزر کاملا آگاه باشد و دوره های آموزشی کار با دستگاه را گذرانده باشد.

نقش دندانپزشک در اجرای صحیح ایمپلنت دندان با لیزر

پزشک متخصص دهان و دندان در صورت اجرای روش ایمپلنت دندان با لیزر برای بیماران باید تا حد ممکن تمرکز و توجه خود را بالا ببرد. همچنین باید طول موج مناسب و استانداردی را برای این کار در نظر بگیرد. در غیر این صورت فرایند عمل به خوبی انجام نمی گیرد و بیمار حین و بعد از عمل دچار آسیب جدی در ناحیه لثه می شوند.

انواع لیزرهای مورد استفاده در این متد

ایمپلنت دندان با لیزر پروسه ای است که برای انجام آن باید از طول موج های متفاوت و فرکانس های نوری مختلف استفاده کرد. به این معنی که برای بافت های نرم از لیزرهای هلیوم، دیود، کربن دی اکسید و آرگون استفاده می کنند. همچنین برای کار بر روی بافت های سخت فک باید از لیزرهای سخت استفاده شود.

استفاده از لیزر در ایمپلنت شکسته

ایمپلنت دندان با لیزر تنها مختص به کاشت ایمپلنت نمی شود. بلکه در صورت شکستن ایمپلنت نیز پزشک می تواند از لیزر استفاده کند. در سایر روش های دیگر اگر ایمپلنت دندان دچار شکستگی شود پزشک معالج مجبور به انجام عمل جراحی تهاجمی بر روی لثه می شود. به این ترتیب که به کمک لیزر برش بسیار ناچیزی را در ناحیه لثه ایجاد می کند و بدون خونریزی ایمپلنت شکسته را خارج می کند. در این روش، خارج شدن ایمپلنت در نهایت دقت و بدون کم ترین آسیب انجام می شود.

تفاوت ایمپلنت معمولی با ایمپلنت دندان به کمک لیزر

تفاوت های زیادی میان روش ایمپلنت معمولی با روش ایمپلنت دندان با لیزر وجود دارند. ایمپلنت دندان به روش های معمولی و قدیمی با انجام عمل جراحی همراه است و پزشک متخصص برای انجام آن اقدام به برش لثه می کند. در این صورت لثه دچار زخم و خونریزی می شود. همچنین پروسه التیام زخم ایجاد شده بسیار طولانی خواهد بود و بیمار مجبور است مدت ها صبر کند تا بتواند از دندان های ایمپلنت شده استفاده کند. این در حالی است که در ایمپلنت با لیزر بیمار ظرف مدت کوتاهی بعد از عمل می تواند از دندان های خود استفاده کند. زیرا طی انجام عمل هیچ گونه خونریزی و آسیب جدی متوجه دهان و لثه بیمار نمی شود.

سخن پایانی

ایمپلنت دندان با لیزر یک روش بسیار موثر برای پر کردن جای خالی دندان های پوسیده و از بین رفته است. همچنین استفاده از این روش درمانی تا حد زیادی به اجرای صحیح و بدون خطای ایمپلنت توسط پزشک کمک می کند. با توجه به مزایای بسیار این روش صرف هزینه های هر چند بالا عین صرفه جویی است. زیرا علاوه بر غیر تهاجمی بودن این روش، از ایمپلنت کار گذاشته شده با لیزر به دلیل دقت بالا حین اجرا می توان برای مدت های طولانی بدون هیچ آسیبی استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۵۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان