//
کدخبر: ۳۷۹۹۷۳ //

دبیرکل سازمان ملل: دنیا برای مبارزه با کرونا باید متحد شود

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی به مناسبت روز جهانی آمادگی در مقابل بیماری های همه گیر اظهار داشت:سه سال پیش بود که در این ماه ویروسی جدید به نام کرونا شناسایی شد. دبیر کل سازمان ملل افزود: عواقب ویروس کرونا فاجعه بار بوده است. میلیون ها نفر جان خود را از دست داده اند و صدها میلیون نفر بیمار شده اند. اقتصاد کشورها از هم پاشیدند، نظام های سلامتی به مرز شکست رسیدند و تریلیون ها دلار هزینه شد. پیشرفت به سوی اهداف توسعه پایدار از مسیر خود خارج شده است. گوترش درباره عواقب ویروس کرونا با ابراز تاسف اضافه کرد: کشورهای در حال توسعه اغلب کمک دریافت نکرده اند و واکسن، تجهیزات آزمایش یا درمان در اختیار این کشورها قرار داده نشده است. دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: بیماری کرونا آخرین اپیدمی یا بیماری همه گیر بشریت نخواهد بود. ما به عنوان یک جامعه جهانی، باید به درس‌های سخت آموخته شده در دوران کرونا توجه کنیم و سرمایه‌گذاری جدی در آمادگی، پیشگیری و واکنش نسبت به همه‌گیری داشته باشیم. گوترش اظهار داشت: ما به نظارت بهتری برای شناسایی و پایش ویروس‌ها با پتانسیل تبدیل شدن به یک بیماری همه گیر نیاز داریم. ما به سیستم‌های بهداشتی انعطاف‌پذیرتری نیاز داریم که از سوی پوشش جهانی سلامت حمایت می شوند. این مقام ارشد سازمان ملل ادامه داد: ما به نیروی کار بهداشتی آموزش دیده، مجهز و با حقوق خوب نیاز داریم.ما همچنین به دسترسی عادلانه به واکسن‌ها، درمان‌ها، تشخیص‌ها و فناوری نجات‌بخش برای همه کشورها نیاز داریم و باید با علم و اطلاعات مبتنی بر واقعیت با بلای اطلاعات نادرست و غیرعلمی مبارزه کنیم. گوترش با تاکید بر اینکه نمی توان به تنهایی با یک بیماری همه گیر مبارزه کرد و دنیا باید متحد شود، گفت: در این روز جهانی آمادگی برای مقابله با همه‌گیری، از همه کشورها می‌خواهم که در تلاش‌های خود برای اطمینان از تجهیز و آماده بودن جهان برای مقابله با چالش‌های آینده سلامتی با یکدیگر همکاری کنند.

دبیرکل سازمان ملل: دنیا برای مبارزه با کرونا باید متحد شود
به گزارش فرتاک نیوز،

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی به مناسبت روز جهانی آمادگی در مقابل بیماری های همه گیر اظهار داشت:سه سال پیش بود که در این ماه ویروسی جدید به نام کرونا شناسایی شد.

دبیر کل سازمان ملل افزود: عواقب ویروس کرونا فاجعه بار بوده است. میلیون ها نفر جان خود را از دست داده اند و صدها میلیون نفر بیمار شده اند. اقتصاد کشورها از هم پاشیدند، نظام های سلامتی به مرز شکست رسیدند و تریلیون ها دلار هزینه شد. پیشرفت به سوی اهداف توسعه پایدار از مسیر خود خارج شده است.

گوترش درباره عواقب ویروس کرونا با ابراز تاسف اضافه کرد: کشورهای در حال توسعه اغلب کمک دریافت نکرده اند و واکسن، تجهیزات آزمایش یا درمان در اختیار این کشورها قرار داده نشده است.

دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: بیماری کرونا آخرین اپیدمی یا بیماری همه گیر بشریت نخواهد بود. ما به عنوان یک جامعه جهانی، باید به درس‌های سخت آموخته شده در دوران کرونا توجه کنیم و سرمایه‌گذاری جدی در آمادگی، پیشگیری و واکنش نسبت به همه‌گیری داشته باشیم.

گوترش اظهار داشت: ما به نظارت بهتری برای شناسایی و پایش ویروس‌ها با پتانسیل تبدیل شدن به یک بیماری همه گیر نیاز داریم. ما به سیستم‌های بهداشتی انعطاف‌پذیرتری نیاز داریم که از سوی پوشش جهانی سلامت حمایت می شوند.

این مقام ارشد سازمان ملل ادامه داد: ما به نیروی کار بهداشتی آموزش دیده، مجهز و با حقوق خوب نیاز داریم.ما همچنین به دسترسی عادلانه به واکسن‌ها، درمان‌ها، تشخیص‌ها و فناوری نجات‌بخش برای همه کشورها نیاز داریم و باید با علم و اطلاعات مبتنی بر واقعیت با بلای اطلاعات نادرست و غیرعلمی مبارزه کنیم.

گوترش با تاکید بر اینکه نمی توان به تنهایی با یک بیماری همه گیر مبارزه کرد و دنیا باید متحد شود، گفت: در این روز جهانی آمادگی برای مقابله با همه‌گیری، از همه کشورها می‌خواهم که در تلاش‌های خود برای اطمینان از تجهیز و آماده بودن جهان برای مقابله با چالش‌های آینده سلامتی با یکدیگر همکاری کنند.​

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۹۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان