//
کدخبر: ۳۷۹۴۴۸ //

آغاز واکسیناسیون ۱۲۰ هزار راس دام سنگین کرمانشاه علیه "لمپی‌اسکین"

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از آغاز واکسیناسیون 120 هزار راس دام سنگین استان علیه "لمپی‌اسکین" خبر داد.

آغاز واکسیناسیون 120 هزار راس دام سنگین کرمانشاه علیه "لمپی‌اسکین"
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مجید همتی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه واکسیناسیون 120 هزار راس دام سنگین  علیه بیماری "لمپی‌اسکین" از چند روز گذشته در استان شروع شده، اظهار کرد: کار واکسیناسیون  این دام‌ها تا پایان دی ماه به اتمام خواهد رسید.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه  گفت: همه جمعیت دام سنگین واجد شرایط استان که معادل حدود 120 هزار راس دام است، به صورت رایگان علیه این بیماری واکسینه خواهند شد.

وی سپس با بیان اینکه لمپی‌اسکین نوعی بیماری حاد تا مزمن ویروسی است که گاو و گوساله را درگیر می‌کند، افزود: این بیماری درمان نداشته و تنها راه مقابله با آن واکسیناسیون است.

همتی تصریح کرد: این بیماری از طریق نیش حشرات، تماس مستقیم دام سالم با بزاق، آب و غذای آلوده و... به دام‌های دیگر منتقل می شود.

وی اشاره‌ای هم به علائم بیماری لمپی اسکین در دام‌های سنگین داشت و گفت: تب، کاهش تولید شیر، بروز برجستگی‌های دردناک در سطح پوست و برخی از نواحی بدن مانند سر، گردن، روی پستان‌ها که در نهایت تبدیل به زخم شده و لنگش و مرگ دام را به همراه خواهد داشت، از جمله علائم این بیماری است.

وی سم پاشی بدن و جایگاه دام را از راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری لمپی اسکین عنوان کرد و گفت: ضدعفونی و رعایت بهداشت جایگاه دام، قرنطینه و محدودیت تردد نیز به کاهش شیوع بیماری کمک می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۴۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان