//
کدخبر: ۳۷۷۷۵۸ //

کاندوم برای جوانان زیر ۲۵ ساله در فرانسه مجانی شد

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه گفت دولت برای مقابله با افزایش بیماری‌های مقاربتی و بارداری‌های ناخواسته کاندوم را به رایگان در داروخانه‌ها در اختیار افراد زیر ۲۵ سال قرار می‌دهد.

کاندوم برای جوانان زیر 25 ساله در فرانسه مجانی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از آسوشیتدپرس این اقدام در هنگامی اعلام می‌شود که دولت فرانسه می‌گوید بیماری منتقل‌شونده از راه جنسی در میان جوانان در حال افزایش است و  تورم شدید سال جاری به خصوص باعث افزایش هزینه‌های زندگی برای فقیرتران افراد در این کشور شده است.

دختران و زنان ۲۵ ساله و پایین‌تر قبلا به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای تضمین دسترسی جوانان با هر درآمدی به وسائل پیشگیری از بارداری برای جلوگیری از بارداری‌های ناخواسته این وسائل را به رایگان دریافت می‌کردند.

مکرون روز پنجشنبه گفته بود که کاندوم از اول ماه ژآنویه به رایگان در اختیار هر فرد ۱۸ تا ۲۵ سال قرار می‌گیرد. اما پس از آنکه یک مجری تلویزیون فرانسه و دیگران روز جمعه در شبکه‌های اجتماعی او را درباره علت در اختیار قرار ندادن کاندوم برای اقراد زیر ۱۸ سال، مکرون موافقت کرد این برنامه به سنین پایین‌تر هم گسترش پیدا کند.

مکرون که که جوانترین رئیس‌جمهور فرانسه تاکنون است، هنگامی که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ در ۳۹ سالگی به ریاست‌جمهوری انتخاب شد، نیز وعده داده بود که تلاش‌ها یبرای جلوگیری از انتشار ویروس ایدز (اچ‌آی‌وی) و سایر ویروس‌های منتقل‌شوند از راه جنسی و انجام آزمایش برای شناسایی آنها را افزایش دهد.

نظام مراقبت بهداشتی فرانسه برخی از هزینه‌های وسائل پیشگیری اما نه همه آنها را می‌پردازد و بیماران کم‌درآمد برای ویزیت پزشکی در این موارد ممکن است مجبور شوند، مدت‌ها به انتظار بمانند. چندین کشور اروپایی دیگر نیز  وسائل پیشگیری را به رایگان یا قیمت کاهش یافته در اختیار مردم می‌گذارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۷۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان