//
کدخبر: ۳۷۷۵۱۸ //
رییس شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب:

بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام‌آبادغرب باید به مرکز آموزشی درمانی ارتقا یابد

مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به راه‌اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت اسلام آبادغرب و پذیرش دانشجو آن از بهمن ماه، گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان به عنوان دومین بیمارستان بزرگ استان بعد از امام رضا (ع) باید از درمانی به آموزش درمانی ارتقا یابد.

بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام‌آبادغرب باید به مرکز آموزشی درمانی ارتقا یابد
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر «محمدعلی خدایی» عصر پنجشنبه در مراسم روز پرستار این شهرستان که با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت در سرسرای بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب برگزار شد؛ افزود: در حال حاضر بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی امام خمینی (ره) این شهرستان ۴۲ متخصص و فوق تخصص، با بیش از ۱۵ نوع تخصص پزشکی دارد.

وی همچنین با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) از سال ۴۲ احداث شده و یکی از با سابقه ترین بیمارستان های استان است، گفت: این بیمارستان بعد از امام رضا (ره) شهر کرمانشاه بزرگترین بیمارستان استان کرمانشاه است.

خدایی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی بخش آموزش عالی سلامت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی به ویژه در رشته های پرستاری، بیهوشی و اتاق عمل بیان داشت: با توجه به شرایط جغرافیای و سابقه این بیمارستان لازم است از حوزه درمانی به آموزش و درمان ارتقا یابد.

این مقام مسئول تاکید کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) به شهرستان های غرب استان و همچنین بخش های از استان لرستان و ایلام خدمات درمانی ارایه می دهد لذا ضروری است به آن در بحث تجهیزات و اعتبارات توجه ویژه ای شود.

خدایی در بخش پایانی صحبت های خود با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) بخش اورژانس آن ماهیانه به ۱۰ هزار مراجعه کننده خدمات درمانی ارایه می دهد خواستار پرداخت به موقع حقوق و مزایا، معوقات، کارانه پرستاران و حوزه خدمات درمانی این بیمارستان شد.

خلف وعده وزارت بهداشت در استخدام نیروهای فعال در دوران کرونا

نماینده کادر درمان و پرستاری بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب نیز در این مراسم گفت: این بیمارستان به ۴۲۰ هزار نفر در شهرستان اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین، اسلام آبادغرب، بخش های از استان ایلام و لرستان خدمات درمانی ارایه می دهد و پس از بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بیشترین مراجعه کننده را دارد.

عزیزی در ادامه به اهم مشکلات کادر درمانی این بیمارستان به ویژه پرستاران اشاره کرد و اظهار داشت: تعرفه پرداختی خدمات پرستاری با بخشنامه وزارتخانه مغایریت دارد؛ همچنین عدم شفاف سازی پرداخت ها توسط مسئولانی مربوطه، ناچیزبودن مبلغ تعرفه خدمات پرستاری، پرداخت ۲ ماه از سه مصوب شده را از جمله دیگر مشکلات این طرح عنوان کرد.

وی همچنین به عدم پرداخت معوقات و اضافه کار و رفاهیات پرسنل، عدم تناسب پرداختی ها با سختی کار پرسنل، نادیده گرفتن سنوات کادر پرستاری در ایام کرونا، عدم پرداخت حق کرونا با توجه به اینکه دیگر مراکز چندین نوبت آن را دریافت کردند؛ عدم پرداخت فوق العاده خاص پرسنل را از دیگر مشکلات عنوان کرد.

عزیزی همچنین به عدم بکارگیری پرسنلی که در اوج کرونا فعالیت داشته اند انتقاد کرد و بیان داشت: خود وزارت بهداشت قول داد آنها را در اولویت استخدام قرار دهد در حالی الان ۱۸ نیرو این بیمارستان را تعدیل و این با وجودی است که بیمارستان با کمبود نیرو مواجهه است.

وی در پایان یکی از موضوعات را عدم امنیت کادر درمان عنوان کرد و گفت: افراد به راحتی کادر درمان را مورد اهانت، کتک قرار می دهند و هیچ برخوردی با افراد خاطی نمی شود.

اسلام آباد غرب با بیش از ۱۵۰ هزار تن جمعیت در ۱۰۰ کیلومتی غرب کرمانشاه واقع شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۵۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان