//
کدخبر: ۳۷۴۵۲۰ //

شایع‌ترین بیماری در ایران و کل جهان+ اینفوگرافیک

چهاردهم نوامبر، سالگرد تولد "فردریک بانتینگ" کاشف انسولین، اولین بار در سال ۱۹۹۱ با همکاری بنیاد بین‌المللی دیابت (IDF) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری شده است. هدف از نامگذاری چنین روزی افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با علل، عوارض، پیشگیری و درمان این پدیده روزافزون است.

شایع‌ترین بیماری در ایران و کل جهان+ اینفوگرافیک
به گزارش فرتاک نیوز،

 دیابت معروف به مرض قند، یک بیماری شایع در ایران و کل جهان است.

 
 
 
 

دو نوع دیابت وجود دارد:

دیابت نوع یک و دیابت نوع دو که هر دو جدی هستند و ویژگی مشترک هر دو نوع، افزایش قند خون است همه ما به مقداری گلوکز(قند ساده) نیاز داریم که منبع انرژی بدنمان را تامین می کند. بدن ما قندهای دریافتی از موادغذایی را به گلوکز تبدیل کرده و در جریان خون آزاد میکند.

همچنین بدن ما به هورمونی به نام انسولین نیاز دارد که توسط پانکراس یا لوزالمعده ساخته می شود و باعث می شود گلوکز موجود در خون وارد سلول های بدن شده و سوخت بدن را تامین کند. اگر مبتلا به دیابت نباشید، پانکراس مقدار مناسبی از انسولین را ترشح می کند اما اگه مبتلا به دیابت باشید، این فرآیند به درستی صورت نمیگیرد.

در هر دو نوع دیابت، تجمع گلوکز در خون، مشکلات مختلفی را برای بدن به وجود می آورد. افزایش قند خون منجر به ایجاد علائم دیابت مثل تکرر ادرار، تشنگی شدید و احساس خستگی مداوم می‌شود، همینطور ممکن است باعث کاهش وزن، عفونت‌های مختلف و تاخیر در ترمیم زخم‌ها شود.

بنابر گزارش مفدا، سطح بالای قند خون در طولانی مدت می تواند به طور جدی به قلب، چشم‌ها ، پاها و کلیه‌ها آسیب برساند. این مشکلات به عنوان عوارض دیابت شناخته می‌شوند؛ اما در صورتی که درمان‌های لازم و مراقبت‌های صحیحی انجام شود، افراد می‌توانند زندگی سالمی داشته باشند. و احتما بسیار کمتری وجود دارد که این عوارض را تجربه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۵۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان