//
کدخبر: ۳۷۱۸۲۸ //

این روزها حتما ماسک بزنید

مدیر شبکه بهداشت و درمان طارم گفت: بیماری‌های تنفسی همانند کرونا، آنفلوانزا و ... راه انتقال هم‌شکلی دارند و وقتی بحث تنفس مطرح است، یعنی باید از ماسک استفاده شود.


این روزها حتما ماسک بزنید
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا رفعتی در گفت‌وگویی، درباره آخرین وضعیت ابتلا به بیماری آنفلوانزا و کرونا در طارم، اظهار کرد: علائم بیماری آنفلوانزا، تب به همراه گلودرد یا سرفه است و اگر فردی تب نداشته باشد مشکوک به آنفلوانزا نیست ولی ممکن است فردی تب به همراه علایم دیگر را داشته باشد و ابتلا به ویروس کرونا باشد. همچنین نمونه آنفلوانزا از افرادی که با عفونت حاد تنفسی در بیمارستان بستری می‌شوند، بدون دلیل و با عفونت تنفسی فوت می‌کنند و مواردی همانند مادران باردار با تشخیص پزشک گرفته می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت پایگاه دیده‌وری و نمونه‌گیری تصادفی آن، افزود: بیماری‌های تنفسی همانند کرونا، آنفلوانزا و ... راه انتقال همانندی دارند و وقتی بحث تنفس مطرح است، یعنی باید از ماسک استفاده شده و فاصله اجتماعی نیز رعایت شود و زمانی می‌توانیم بین آنفلوانزا و ویروس کرونا تفاوت قائل شویم که نمونه‌گیری انجام دهیم.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر نمونه مثبتی از آنفلوانزا در شهرستان طارم نداریم، تصریح کرد: در حال حاضر پیک مراجعات به بیمارستان با علایم حاد تنفسی افزایش یافته و یکی از دلایل آن رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی همانند استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر واکسن آنفلوانزا به صورت رایگان برای مادران باردار، جانبازان و بیماران خاص همانند دیالیزی‌ها، تالاسمی‌ها، هموفیلی‌ها و ... تزریق می‌شود و سایر افراد آن را باید از طریق بخش خصوصی تامین کنند ولی واکسن کرونا به صورت رایگان تزریق می‌شود و تقاضا داریم تا گروه‌های پرخطر حتماً برای تزریق واکسن آنفلوانزا و کرونا اقدام کنند.

رفعتی ادامه داد: با توجه به بالا بودن قدرت سرایت ویروس کرونا از مردم تقاضا داریم به محض داشتن علائم حتماً به مراکز درمانی مراجعه کنند. همچنین خانواده‌هایی که دانش‌آموز دارند، در صورت مشاهده علائم در فرزندان خود از حضور آن‌ها در مدرسه جلوگیری و به مراکز بهداشتی مراجعه کنند تا بیماری آن‌ها تشخیص و درمان شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان طارم با اشاره به اینکه پتانسیل کافی برای نمونه‌گیری را داریم، خاطرنشان کرد: حضوری شدن فعالیت‌ها و سرد شدن هوا که موجب بسته شدن در و پنجره‌ها می‌شود باعث کاهش تهویه هوا خواهد شد که این عوامل نیز در تشدید بیماری‌های حاد تنفسی تاثیرگذار است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۸۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان