//
کدخبر: ۳۷۱۷۱۹ //

چرا واکسن ایرانی کرونا در WHO تایید نمی شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، در واکنش به عدم تایید واکسن های ایرانی کرونا در سازمان جهانی بهداشت، توضیحاتی ارائه داد.

چرا واکسن ایرانی کرونا در WHO تایید نمی شود
به گزارش فرتاک نیوز،

تأیید واکسن در سازمان جهانی بهداشت، یک پروسه طولانی و سخت است.

وی با طرح این سوال که چه کسانی در سازمان جهانی بهداشت نشسته اند و واکسن‌ها را تأیید می‌کنند، افزود: طبیعی است فایزر با میلیاردها دلار سرمایه، راحت تر می‌تواند تاییدیه بگیرد.

ابوالقاسمی با عنوان این مطلب که تأیید واکسن‌ها به کیفیت آنها ربطی ندارد، ادامه داد: تأیید واکسن‌ها در سازمان جهانی بهداشت، به قدرت، نفوذ و پول بستگی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، با انتقاد از شکل گیری "آپارتاید واکسن" در دنیا، گفت: آنها، سازمان جهانی بهداشت را وارد بازی کردند و پروسه‌ای گذاشتند که تاییدیه واکسن برای ما سخت شود.

ابوالقاسمی افزود: آپارتاید واکسن، زشت‌ترین و وقیح‌ترین حادثه‌ای بود که در تاریخ پزشکی دنیا اتفاق افتاد و هیچ کسی راجع به آن صحبت نکرد.

وی با انتقاد از آپارتاید واکسن که واکسن‌های کرونا را در اختیار دیگر کشورها قرار نمی‌داد، گفت: آنها می‌خواهند از هر چیزی پول در بیاورند.

ابوالقاسمی ادامه داد: آنها وقتی واکسن تولید کردند، گفتند هر کسی که می‌خواهد وارد کشور ما شود، باید واکسن ما را بزند. در حالی که چنین قاعده‌ای در سازمان جهانی بهداشت وجود ندارد و هر کشوری سیستم رگولاتوری خودش را دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۷۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان