//
کدخبر: ۳۷۱۲۹ //

رشته‌های مهارتی متناسب با نیاز بومی هر منطقه است

مدیر کل دفتر کاردانش با اشاره به تعداد رشته‌های مهارتی ارائه شده برای هنرجویان، گفت: این رشته‌ها متناسب با نیاز مالی و بومی هر منطقه تعیین می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز،

در مورد وضعیت هنرستان‌های کاردانش و رشته‌های در نظر گرفته شده برای هنر آموزان، اظهار کرد: ۱۵۳ رشته مهارتی در شاخه کاردانش در حوزه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت نام واحد‌های آموزشی بعد از دریافت کارنامه دانش آموزان انجام شده و افراد بر اساس طرح هدایت تحصیلی و علایق خود می‌توانند در هنرستان‌ها شرکت کنند.

مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های اولویت دار در آموزش و پرورش توسعه آموزش‌های مهارتی است، گفت: با توجه به شعار سال این مساله را مورد توجه قرار دادیم و در جهت کیفیت بخشی دوره‌های آموزشی هنرستان‌ها اقدام می‌کنیم و امسال برای اولین بار پایه یازدهم در نظام آموزشی استقرار پیدا کرده و در رشته‌های در نظر گرفته شده جذب هنر جو داریم.

آذرکیش افزود: سال گذشته بیش از ۳۵۰ هزار هنر جو در هنرستان‌های کشور تحصیل کردند و امیدواریم برای سال تحصیلی آینده این تعداد را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه رشته‌های مهارتی برای پاسخگویی به نیاز‌های کشور و شرایط بومی و منطقه‌ای برنامه ریزی شده، یادآور شد: بر اساس شرایط هر منطقه و ضوابط موجود در هدایت تحصیلی دانش آموزان امکان حضور در هنرستان‌ها را پیدا خواهند کرد و در رشته‌های ارائه شده می‌توانند به تحصیل بپردازند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان