//
کدخبر: ۳۶۹۴۹۲ //
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خبر داد؛

اهدا خون ۲۶ هزار کرمانشاهی طی شش‌ماه گذشته

مدیر‌کل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدا خون ۲۶ هزار کرمانشاهی طی شش‌ماه گذشته خبر داد

اهدا خون ۲۶ هزار کرمانشاهی طی شش‌ماه گذشته

مریم میرزاده در گفتگویی با فرتاک‌نیوز اظهار کرد: طی شش ماهه اول سال‌جاری بیش از ۳۰ هزار نفر برای اهدا خون به اداره کل انتقال‌خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۶ هزار نفر موفق به اهدا خون شده‌اند.

به گزارش فرتاک‌نیوز؛ مدیر‌کل انتقال خون استان با اشاره به اینکه بیش از چهار درصد از کل اهداکنندگان خون بانوان هستند افزود: متاسفانه آمار اهدا خون بانوان به دلیل باورهای غلط در سطح پایینی قرار دارد و به طور میانگین در کل کشور پنج درصد از بانوان خون خود را اهدا می‌کنند که با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی می‌توانیم شاهد حضور بیشتر بانوان برای اهدا خون باشیم.

میرزاده همچنین گفت: طی شش‌ماه گذشته ۴۷ درصد اهداکنندگان خون از اهدا کنندگان مستمر  بودند و بیش از ۵۰ هزار واحد، خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی تحویل داده شده است.

وی همچنین تصریح کرد: با همیاری و همدلی مردم در اهدا خون، طی این مدت بیش از ۹۰ درصد نیازهای مراکز درمانی استان تامین شده‌است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه یادآور شد: اهدا خون باید مداوم و همیشگی باشد و به یک تاریخ و مناسبت خاص محدود نگردد، چرا که برخی از فرآورده‌های خونی مانند پلاکت فقط سه روز قابل استفاده است و اگر این فرآورده تامین نشود بیماران بسیاری با مشکل مواجه خواهند شد.

میرزاده در پایان با اشاره به فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های استان نیز گفت: این فعالیت‌ها به صورت منظم ادامه دارد آنچنان که از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون، یک روز در هفته تیم‌هایی به شهرستان‌های کنگاور، اسلام‌آبادغرب و قصرشیرین اعزام شده‌اند، همچنین دوبار در ماه تیم‌هایی به شهرستان سنقر و ماهیانه یک روز به پاوه و روانسر اعزام شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۹۴۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان