//
کدخبر: ۳۶۷۷۲۸ //

سرطان خون و روشی جدید برای درمان آن

محققان استرالیایی در ادامه تلاش های خود برای مهار بیماری سرطان خون، روشی را یافته اند که می تواند دو نوع از این سرطان سخت جان را به خوبی و در گستره وسیع تری از بیماران شکست دهد.

 سرطان خون و روشی جدید برای درمان آن
به گزارش فرتاک نیوز،

نتایج پژوهش های جدیدی که توسط محققان مرکز سرطان پیتر مک کالوم، دانشگاه ملبورن و دانشگاه موناش استرالیا انجام شده است، نشان داده اند که یک درمان جدید، می تواند به خوبی برای دو سرطان خون چالش‌برانگیز مورد استفاده قرار گرفته و به بیماران بیشتری نسبت به از آنچه در ابتدا تصور می‌شد، کمک کند.

به گفته آن ها، تحقیقات جدید ما، یک روش عمل اضافی را برای درمان شناخته شده ای به نام اپرنتاپوپت ارائه می دهند که پتانسیل به کارگیری در گروه وسیع‌تری از بیماری های لوسمی میلوئید حاد (AML) و همچنین سندرم میلودیسپلاستیک (MDS) دارد.

در ابتدا تصور می شد: این درمان فقط بیماران مبتلا به جهش ژنی TP53 را هدف قرار می دهد، اما بررسی ها نشان داده اند که می تواند برای بیماران بیشتری مفید باشد.

AML یا لوسمی میلوئید حاد، نوعی سرطان خون است که با عنوان کلی لوسمی شناخته می شود. مشخصه این بیماری، آن است که مغز استخوان تعداد زیادی گلبول سفید نابالغ تولید می کند و قادر به ساخت سلول های خونی طبیعی نیست.

محققان می گویند: ما معتقدیم که این درمان جدید در بیماران AML که آهن انباشته می‌کنند، به خوبی جواب می‌دهد، زیرا کشف کرده ایم که روش درمانی اپرنتاپوپت در این بیماران می تواند باعث نوعی مرگ سلولی به نام فروپتوزیس که متکی به آهن است، در سلول های سرطانی شود.

به گفته آن ها، این یک پیشرفت هیجان‌انگیز است، زیرا سلول‌های سرطانی می‌توانند در برابر روش‌های معمولی مرگ سلولی که به آپوپتوز معروف هستند، مقاوم شوند.

اکنون این محققان در صدد هستند که بدانند روش درمانی فوق به غیر از AML و MDS، چه سرطان های دیگری را نیز می تواند مورد حمله خود قرار دهد.

AML یافته های فوق را نشریه بین المللی Science Advances منتشر کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۷۷۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان