//
کدخبر: ۳۶۴۷۱۷ //

چقدر ویروس از فرد کرونایی بازدم می شود؟

محققان آمریکایی در پژوهش تازه خود از میزان ویروس در بازدم فرد مبتلا به کرونا سخن گفتند.


چقدر ویروس از فرد کرونایی بازدم می شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

پایگاه مجله علمی نیچر اعلام کرد بر اساس یک پژوهش، افرادی که به سویه‌های آلفا، دلتا و اُمیکرون کرونا که انتقال پذیری بالایی دارند، مبتلا می‌شوند، در قیاس با افراد دیگری که به سویه‌های دیگر مبتلا می‌شوند، مقادیر بسیار بیشتری از ویروس را پخش می‌کنند. علاوه بر این، افرادی که پس از تزریق واکسن کرونا و حتی پس از تزریق دوز تقویتی واکسن به کرونا مبتلا می‌شود، همچنان ویروس را در هوا منتشر می‌کنند.

«جان ولکنز»، (John Volckens) مهندس بهداشت عمومی در دانشگاه ایالتی کلرادو، در این باره گفت: این پژوهش نشان داد تمامی این سه سویه زمانی که افراد صحبت می‌کنند و یا فریاد می‌زنند، به شکلی بیشتر از بدن [فرد]خارج می‌شود.

«کریستین کلمن» از محققان در این پژوهش که در دانشگاه مریلند در شهر کالج پارک درایالت مریلند آمریکا که در خصوص ظهور بیماری‌های عفونی تحقیق می‌کند، در این باره گفت: این، بدان معناست که مردم بایستی دولت‌ها را تحت فشار گذارند تا در بهبود کیفیت هوای داخلی بوسیله بهبود سیستم‌های فیلتراسیون و تهویه سرمایه گذاری کنند.

در این پژوهش، کلمن و همکارانش ۹۳ نفر را که بین نیمه سال ۲۰۲۰ تا اوایل سال ۲۰۲۲ به کرونا مبتلا شده بودند، مورد مطالعه قرار دادند. شرکت کنندگان در این پژوهش به سویه‌های آلفا (که در اواخر ۲۰۲۰ ظاهر شد) و نیز دلتا و امیکرون مبتلا شده بودند. همه آن‌هایی که به دو سویه اخیر (دلتا و امیکرون) مبتلا شده بودند، پیش از ابتلا به ویروس، به طور کامل واکسینه شده بودند.

محققان در این پژوهش دریافتند شرکت کنندگان مبتلا به سویه‌های آلفا، دلتا و امیکرون، زمانی که بازدم انجام می‌دادند، در مقایسه با افرادی که به دیگر سویه‌های کرونا مبتلا شده بودند، به شکلی قابل توجه «آر ان‌ای ویروسی» از خود پخش می‌کنند.

این پژوهش در تاریخ ۲۹ ژوئیه به پایگاه «medRxiv» که پایگاه پیش انتشار مقالات پزشکی است، ارسال شده و هنوز داوری همتا نشده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۴۷۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان