//
کدخبر: ۳۶۱۶۱۹ //

اجرای درست طرح «دارویار» باعث افزایش قیمت دارو نمی‌شود

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دارویار طرح بزگی است که اگر به درستی اجرا شود پرداخت مردم برای دارو افزایش پیدا نمی‌کند و با کمبود دارو مواجه نخواهیم شد.

اجرای درست طرح «دارویار» باعث افزایش قیمت دارو نمی‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه) در تماس تلفنی با رادیو گفتگو در رابطه با مشکلات حوزه تأمین و کنترل قیمت دارو و تصمیمات نهایی درباره اجرای «طرح دارویار»، گفت: این مصوبه مجلس بود که قیمت دارو نسبت به شهریور ۱۴۰۰ نباید افزایش قیمت داشته باشد و مردم نباید هزینه حذف ارز ترجیحی را پرداخت کنند. مجلس برای این موضوع حدود هشتاد هزار میلیارد تومان منبع نیز در نظر گرفته است

وی تصریح کرد: طرح دارویار طرح خوبی است اما مجلس در این باره نگرانی جدی دارد چرا که اگر سازمان برنامه و بودجه منابع لازم را به موقع تأمین نکند حتماً مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت آب، برق، هزینه دستمزد کارگران و سایر مسائل جانبی نمی‌توانیم تصور کنیم قیمت دارو افزایش قیمت نداشته باشد، باید در نظر داشته باشیم ارز ترجیحی فقط برای مواد اولیه و اصلی دارو هزینه پرداخت می‌شد و هفتاد درصد دیگر مخارج، به بسته‌بندی و سایر هزینه‌ها بازمی‌گردد بنابراین قیمت دارو قطعاً افزایش پیدا می‌کرد و اینکه بگوییم قیمت تولید بالا نرود ممکن نبود

شهریاری تأکید کرد: اما این پیش‌بینی صورت گرفت که با پرداخت پول به بیمه‌ها، آنها بتوانند افزایش قیمت داروها را برای مردم جبران کنند؛ البته مقداری از این پرداخت صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در جلسه‌ای که اعضای کمیسیون بهداشت و درمان، مسئولان سازمان برنامه بودجه و بیمه‌های مختلف حضور داشتند گزارش داده شد و ما نیز پرداختی آنها را بررسی کردیم که اقدامات خوبی صورت گرفته بود. اما متأسفانه بیمه تأمین اجتماعی با مشکل مواجه بود و از سوی سازمان بودجه مقرر شد ۲۵۰۰ میلیارد به بیمه تأمین اجتماعی، ۳۰۰ میلیارد تومان به نیروهای مسلح و ۱,۲۰۰ میلیارد تومان را به سازمان بیمه سلامت پرداخت شود. از این مبلغ ۲۰۰ میلیارد پرداخت شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با همه این موارد نگرانی نمایندگان در این زمینه پا بر جاست که اگر پول بیمه‌ها به موقع پرداخت نشود در جامعه گرفتاری ایجاد خواهد شد.

شهریاری افزود: پیش از این در جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا، مشکلاتی که در این زمینه پیش‌بینی می‌شد را خدمت رئیس‌جمهور ارائه کردم. اما طرح «دارویار» طرح بسیار بزرگی است و چاره دیگری هم جز اجرای آن وجود ندارد، لذا باید برای اجرای درست آن تلاش کنیم. دولت در نهایت باید مصوبه مجلس را اجرا کند.

وی بیان کرد: اگر این طرح درست اجرا شود پرداخت مردم برای دارو افزایش پیدا نمی‌کند و با کمبود دارو مواجه نخواهیم شد. با مدیریت درست و اقدام به موقع سازمان برنامه و بودجه می‌توان از مشکلات حوزه دارو عبور کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۶۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان