//
کدخبر: ۳۶۱۵۹۸ //

تزریق دوز یادآور؛ با واکسن‌های فعلی یا به روز شده در آینده؟

افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ هستند، منتظر تولید واکسن‌های به روز شده کرونا نباشند.

تزریق دوز یادآور؛ با واکسن‌های فعلی یا به روز شده در آینده؟
به گزارش فرتاک نیوز،

افرادی که در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید ۱۹ هستند و هنوز دومین دُز یادآور واکسن را دریافت نکرده اند، نباید منتظر نسل بعدی واکسن‌هایی باشند که سویه اُمیکرون را هدف قرار می‌دهد و باید از واکسن‌های موجود استفاده کنند.

در بسیاری از کشور‌ها از جمله ایالات متحده زیر سویه اُمیکرون موسوم به BA.۵ در حال افزایش است، اما واکسن‌های موجود همچنان در برابر بستری شدن در بیمارستان و کاهش خطر مرگ موثر هستند.

همچنین با توجه به تکامل ویروس در حال حاضر مشخص نیست در فصل پاییز چه سویه‌ای از ویروس به طور گسترده منتشر می‌شود یا اینکه آیا واکسن‌های جدید با زیر سویه‌های BA.۴/۵ و BA.۱ مطابقت خواهند داشت؟

در ایالات متحده، تنظیم‌کنندگان مقررات دارویی از شرکت‌های فایزر و مدرنا درخواست کرده‌اند تا دُزهای یادآوری از واکسن را تولید کنند که زیر سویه‌های BA.۴ و BA.۵ و همچنین ویروس اصلی را هدف قرار دهند.

همچنین تنظیم کنندگان مقررات دارویی در اروپا اعلام کرده‌اند که تمایل دارند از دُزهای یادآور مبتنی بر اُمیکرون که زودتر در دسترس اروپا باشد، استفاده کنند.

تنظیم‌کنندگان مقررات دارویی ایالات متحده امیدوارند واکسن به روز شده که سویه اصلی کرونا و سویه اُمیکرون را هدف قرار میدهد محافظت گسترده‌تری در برابر سویه‌های آتی ایجاد کند.

کارشناسان تاکید دارند با توجه به افزایش کنونی موارد ابتلا و کاهش مصونیت افراد، بهترین دُز یادآور برای افرادی که در معرض خطر هستند، واکسنی است که در دسترس قرار دارد.

 
 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۵۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان