//
کدخبر: ۳۶۱۴۷۹ //

ویروسی که به کبد حمله می کند/تزریق ۳ دز واکسن نمی گذارد به این نوع از هپاتیت دچار شوید

رییس اداره هپاتیت وزارت بهداشت با اشاره به روند روبه کاهش بروز هپاتیت B و C در ایران، گفت: بهترین اقدام برای پیشگیری از هپاتیت B تزریق سه دز واکسن آن است و بهترین اقدام در هپاتیت C نیز درمان به موقع این بیماری است؛ این بیماری امروزه قابل درمان کامل است و امکان آن نیز در کشور وجود دارد.

ویروسی که به کبد حمله می کند/تزریق 3 دز واکسن نمی گذارد به این نوع از هپاتیت دچار شوید
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر رشید رمضانی با اشاره به اینکه انتخاب روزی جهانی برای هپاتیت به جهت افزایش آگاهی پیرامون این بیماری بوده است، گفت: شیوع هپاتیت حاد با علت نامشخص در کودکان در برخی کشورها توجه بیشتری را به عفونت‌های ویروسی حاد در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جلب کرده است. از سوی دیگر تلاش‌های جهانی حذف هپاتیت‌های ویروسی B،D و C را در اولویت قرار داده است.

 

او با بیان اینکه شکل مزمن سه هپاتیت B ،D و C مسئول بیش از ۹۵ درصد مرگ‌های ناشی از هپاتیت است، تصریح کرد: مشاوره و ابزار تشخیصی، درمانی و پیشگیری از هپاتیت‌های مزمن ویروسی در سطح جهانی اغلب دور از دسترس همه افراد بوده و گاهی صرفا در بیمارستان‌های تخصصی متمرکز است.

۳۵۴ میلیون مبتلای جهانی به هپاتیت B و C
وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی هپاتیت مبنی بر « تسهیل دسترسی تمام افراد جامعه به مراقبت‌های تشخیصی_درمانی هپاتیت»، اظهار کرد: باید تمامی مبتلایان به هپاتیت دسترسی بهتری به درمان و مراقبت داشته باشند. این درحالی است که در جهان تنها ۱۰ درصد از افراد مبتلا به هپاتیت B مزمن، تشخیص داده شده و ۲۲ درصد آنها درمان دریافت می‌کنند. در عین حال تنها ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مبتلا به هپاتیت C تحت درمان قرار دارند و سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار مرگ ناشی از عفونت هپاتیت B و C رخ می‌دهد.

رمضانی ادامه داد: حدود ۳۵۴ میلیون نفر در جهان مبتلا به هپاتیت B و C هستند که از این میان ۲۹۶ میلیون نفر به هپاتیت B و ۵۸ میلیون مورد مبتلا به هپاتیت C هستند.

حذف هپاتیت ویروسی تا سال ۱۴۱۰؛ یک هدف جهانی
او با اشاره به اینکه هدف سازمان بهداشت جهانی، حذف هپاتیت‌های ویروسی تا سال ۲۰۳۰ (۱۴۱۰) است، بیان کرد: در راستای دسترسی به این هدف، سازمان بهداشت جهانی دسترسی به اهدافی از جمله کاهش ۵۰ درصدی عفونت‌های جدید هپاتیت B و C،‌ کاهش ۴۰ درصدی مرگ به دلیل سرطان کبد، اطمینان یافتن از تشخیص ۶۰ درصدی افراد دارای ویروس هپاتیت B و C، تحت درمان قرار دادن ۵۰ درصد از افراد واجد شرایط تا سال ۲۰۲۵ را برای کشورها در نظر گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۴۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان