//
کدخبر: ۳۶۰۳۱۶ //
غذاهای ضد التهاب

۱۳ تا از ضد التهاب ترین غذاهایی که می توانید مصرف کنید

استرس، سطوح کم فعالیت و برخی مواد غذایی میتوانند موجب بروز التهاب شوند.

13 تا از ضد التهاب ترین غذاهایی که می توانید مصرف کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

مطالعات نشان می دهد که برخی از غذاها می توانند به کاهش التهاب مزمن کمک کنند. در اینجا 13 غذای ضد التهابی وجود دارد که به اختصار در مورد آن ها توضیح می دهیم:

1. توت

توت ها میوه های کوچکی هستند که مملو از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند و دارای ده ها گونه متفاوت ی باشند. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

• توت فرنگی

• بلوبری

• تمشک

توت ها حاوی آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین هستند. این ترکیبات دارای اثرات ضد التهابی هستند که ممکن است خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

2. ماهی چرب

ماهی های چرب منبع عالی پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. اگرچه همه انواع ماهی ها حاوی مقداری اسیدهای چرب امگا 3 هستند، اما این ماهی های چرب جزو بهترین منابع آن ها هستند :

• ماهی سالمون

• ساردین

• شاه ماهی

• ماهی خال مخالی

• آنچوی

3. کلم بروکلی

کلم بروکلی بسیار مغذی است و تحقیقات نشان داده است که مصرف زیاد آن با کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان مرتبط است. این ممکن است به اثرات ضد التهابی آنتی اکسیدان های موجود در آنها نیز مربوط باشد.

بروکلی سرشار از سولفورافان است، آنتی اکسیدانی که با کاهش سطح سیتوکین ها و فاکتور هسته ای کاپا، که مولکول هایی هستند که التهاب را در بدن شما تحریک می کنند، التهاب را کاهش می دهد.

4. آووکادو

آووکادو سرشار از پتاسیم، منیزیم، فیبر و چربی‌های تک غیراشباع سالم برای قلب است. آنها همچنین حاوی کاروتنوئیدها و توکوفرول ها هستند که با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط هستند. علاوه بر این، ترکیب موجود در آووکادو ممکن است التهاب را در سلول های تازه تشکیل شده پوست کاهش دهد.

5. چای سبز

حتما شنیده اید که چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی هایی است که می توانید بنوشید. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن آن با کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان، بیماری آلزایمر و چاقی مرتبط است.

6. فلفل

فلفل دلمه ای و فلفل چیلی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان هایی هستند که اثرات ضد التهابی قوی دارند. فلفل دلمه ای همچنین آنتی اکسیدان کورستین را فراهم می کند که ممکن است التهاب مرتبط با بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش دهد.

7. قارچ

در حالی که هزاران گونه قارچ در سراسر جهان وجود دارد، تنها تعداد کمی از آنها خوراکی هستند و عبارتند از ترافل، قارچ پورتوبلو و قارچ شیتاکه. قارچ ها کالری بسیار کمی دارند و سرشار از سلنیوم، مس و تمام ویتامین های گروه B هستند.

آنها همچنین حاوی فنل ها و سایر آنتی اکسیدان ها هستند که خواص ضد التهابی دارند.

8. انگور

انگور حاوی آنتوسیانین است که التهاب را کاهش می دهد. علاوه بر این، ممکن است خطر ابتلا به چندین بیماری از جمله بیماری قلبی، دیابت، چاقی، آلزایمر و اختلالات چشمی را کاهش دهد. انگور همچنین یکی از بهترین منابع رسوراترول است، ترکیب آنتی اکسیدانی دیگری که فواید زیادی برای سلامتی دارد. مطالعات نشان می دهد که رسوراترول می تواند از قلب در برابر التهاب محافظت کند.

9. زردچوبه

زردچوبه یک ادویه با طعمی گرم و خاکی است و حاوی کورکومین می باشد که یک ترکیب ضد التهابی قوی است.

تحقیقات نشان داده است که زردچوبه التهاب مربوط به آرتریت، دیابت و سایر بیماری ها را کاهش می دهد.

10. روغن زیتون 

روغن زیتون یکی از سالم ترین چربی هایی است که می توانید مصرف کنید. زیرا سرشار از چربی‌های تک غیراشباع و جزء اصلی رژیم غذایی مدیترانه‌ای است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. مطالعات روغن زیتون را با کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان مغز و سایر بیماری های جدی مرتبط می دانند.

11. شکلات تلخ و کاکائو

شکلات سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش التهاب کمک می کند؛ می تواند خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد و منجر به سلامت در دوران میانسالی و پیری شود. فلاوانول ها مسئول اثرات ضد التهابی شکلات هستند و به سالم نگه داشتن سلول های اندوتلیال که رگ های شما را می پوشانند کمک می کنند.

12. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C، پتاسیم و لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان با خواص ضد التهابی چشمگیر است. لیکوپن ممکن است به ویژه برای کاهش ترکیبات پیش التهابی مرتبط با انواع مختلف سرطان مفید باشد. توجه داشته باشید که پختن گوجه فرنگی در روغن زیتون می تواند به جذب بیشتر لیکوپن آنها کمک کند. به این دلیل که لیکوپن یک کاروتنوئید است، یک ماده مغذی که با وجود منبع چربی، بهتر جذب می شود.

13. گیلاس

گیلاس خوشمزه و سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین و کاتچین است که التهاب را کاهش  می دهد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۰۳۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان