//
کدخبر: ۳۵۹۷۵۶ //
دندان درد

۱۱ راه خانگی برای از بین بردن دندان درد

دندان درد به درد خفیف تا شدید در داخل یا اطراف دندان ها و فک ها گفته می شود. ممکن است نشان دهنده این باشد که شما مشکل دندان یا لثه دارید.

11 راه خانگی برای از بین بردن دندان درد
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر دندان درد دارید فهمیدن اینکه در کدام قسمت درد دارید برای ریشه یابی و درمان دندان درد شما ضروری است. شستشوی منظم با آب نمک و استفاده از کمپرس سرد معمولاً می‌تواند تحریکات جزئی را برطرف کند. با این حال راه حل هایی وجود دارد که با توسل به آن ها می توانید در خانه درد خود را درمان کنید و تسکین دهید که در زیر به آن ها می پردازیم:

1. شستشو با آب نمک

آب نمک یک ضد عفونی کننده طبیعی است و می تواند به از بین بردن ذرات غذا و باقی مانده هایی که ممکن است بین دندان های شما گیر کرده باشد کمک کند. می تواند به کاهش التهاب و التیام هر گونه زخم دهان کمک کند.

2. آبکشی هیدروژن پراکسید

شستشوی پراکسید هیدروژن نیز ممکن است به تسکین درد و التهاب کمک کند. 

3. کمپرس سرد

می توانید از کمپرس سرد برای تسکین هر گونه دردی که دارید استفاده کنید، به خصوص اگر ضربه ای باعث دندان درد شده باشد.

کمپرس سرد باعث انقباض رگ های خونی در ناحیه درد می شود. این باعث می شود شدت درد کمتر شود. سرما همچنین می تواند تورم و التهاب را کاهش دهد.

4. چای کیسه ای نعناع فلفلی

چای کیسه ای نعناع را می توان برای بی حس کردن درد و تسکین لثه های حساس استفاده کرد.

قبل از استفاده از چای کیسه ای روی ناحیه آسیب دیده، اجازه دهید کمی خنک شود. 

5. سیر

هزاران سال است که سیر برای خواص دارویی آن شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین خواص ضد باکتری دارد که نه تنها می تواند در از بین بردن باکتری های مضر که باعث ایجاد پلاک دندانی می شود کمک کند، بلکه می تواند به عنوان یک مسکن نیز عمل کند.

6. عصاره وانیل

عصاره وانیل حاوی الکل است که می تواند به کاهش درد کمک کند. 

7. میخک

میخک در طول تاریخ برای درمان دندان درد استفاده شده است. روغن آن می تواند به طور موثر درد را بی حس کرده و کاهش دهد. 

8. برگ گواوا

برگ های گواوا خواص ضد التهابی دارندکه می توانند به بهبود زخم ها کمک کنند. آنها همچنین خواص ضد میکروبی نیز دارندکه می توانند به مراقبت از دهان کمک کنند.

9. علف گندم

سبزه گندم دارای خواص درمانی بی شماری مانند خواص ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی است. این شامل بسیاری از مواد مغذی است؛ از جمله کلروفیل بالا که به مبارزه با باکتری ها کمک می کند.

10. آویشن

آویشن همچنین دارای خواص آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان قوی است که می تواند به درمان دندان درد کمک کند. حتی می تواند در مبارزه با باکتری ها که به پوسیدگی دندان کمک می کنند، تاثیر گذار باشد.

11. گیاه دندان درد

گیاه دندان درد با نام مناسب گیاهی گلدار است که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند. ترکیب فعال آن، اسپیلانتول می باشد که دارای خواص ضد التهابی است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۷۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان