//
کدخبر: ۳۵۹۵۵۶ //

۹ درمان خانگی برای سنگ کیسه صفرا

سنگ های صفراوی تکه هایی از مواد جامد هستند که در کیسه صفرا، اندام کوچکی در زیر کبد، تشکیل می شوند. اگر آنها را دارید، ممکن است بشنوید که پزشک می گوید شما به سنگ کلیه مبتلا هستید.

۹ درمان خانگی برای سنگ کیسه صفرا
به گزارش فرتاک نیوز،

سنگ کیسه صفرا سنگ های صفراوی رسوبات سخت شده مایع گوارشی هستند که می توانند در کیسه صفرا ایجاد شوند. کیسه صفرا یک اندام کوچک گلابی شکل در سمت راست شکم، درست زیر کبد است. کیسه صفرا مایع گوارشی به نام صفرا را در خود نگه می دارد که در روده کوچک شما آزاد می شود.

اندازه سنگ کیسه صفرا از کوچکی یک دانه شن تا بزرگی به اندازه یک توپ گلف متغیر است. برخی افراد فقط یک سنگ کیسه صفرا ایجاد می کنند، در حالی که برخی دیگر به طور همزمان چندین سنگ کیسه صفرا ایجاد می کنند.

افرادی که علائم سنگ کیسه صفرا خود را تجربه می کنند معمولاً نیاز به جراحی برداشتن کیسه صفرا دارند. سنگ های صفراوی که هیچ علامت و نشانه ای ایجاد نمی کنند معمولاً نیازی به درمان ندارند.

اگر پزشک تشخیص داده که شما سنگ کیسه صفرا دارید، ممکن است نگران عمل جراحی باشید که پزشک‌تان برای برداشتن کیسه صفرا توصیه کرده‌است. هرچند، قبل از این‌که تحت عمل جراحی قرار بگیرید باید حداقل یک بار از بین بردن سنگ‌های کیسه صفرا را به کمک درمان‌های متفاوت خانگی امتحان کنید. کمی احتیاط در برنامه‌ی غذایی‌تان همراه با استفاده از چند ماده‌ی طبیعی دیگر می‌تواند سنگ‌هایی را که تا این حد درد در شکم، پشت و شانه‌های‌تان ایجاد می‌کنند، از بین ببرد.

علائم
سنگ کیسه صفرا ممکن است هیچ علامت یا علامتی ایجاد نکند. اگر سنگ کیسه صفرا در مجرای قرار گیرد و باعث انسداد شود، علائم و نشانه‌های ناشی از آن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

درد ناگهانی و به سرعت در قسمت سمت راست بالای شکم شما تشدید می شود
درد ناگهانی و به سرعت در مرکز شکم، درست زیر استخوان سینه شما
کمردرد بین تیغه های شانه شما
درد در شانه راست
حالت تهوع یا استفراغ
درد سنگ کیسه صفرا ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد
اگر علائم یا علائمی دارید که شما را نگران می کند، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۵۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان